4

Que no te quiten el sueño - Dr. Eduard EstivillEstivill, Eduard. Que no te quiten el sueño: el Método Estivill para el insomnio de los adultos. Barcelona: Planeta, 2012

El doctor Eduard Estivill no necessita presentació. Director de la Clínica del Son Estivill de l’Institut Universitari USP Dexeus de Barcelona i coordinador de la Unitat de Son de l’Hospital General de Catalunya, aquest metge és un referent de la matèria a nivell internacional.

Un dels seus llibres més coneguts, Duérmete, niño sobre trastorns del son en nadons, ha venut més tres milions d’exemplars i ha estat traduït a quinze idiomes.

La seva darrera obra Que no te quiten el sueño: el Método Estivill para el insomnio de los adultos analitza les principals causes de l’alternació del son en els adults i dóna les claus per aconseguir el descans i augmentar el benestar personal, perquè com diu el propi autor El sueño es una parte importantísima de nuestra vida. Tanto que alrededor de un tercio de ella la pasamos durmiendo. Y si esa tercera parte nos pesa, el resto de actividades –el trabajo y el ocio- saldrán también malparadas. No dormir bien es no vivir bien”.

Estivill enumera en primer lloc els principals efectes de l’insomni, que van des d’alteracions del sistema immunitari a manca de concentració, passant per un alt risc de patir obesitat i malalties cardiovasculars. I també les principals raons que provoquen alteracions del son: estrès, addicció a la feina i/o a les noves tecnologies, jet lag, feines amb torns nocturns o rotatoris, etc.

I passa després a plantejar una sèrie d’estratègies per a desactivar l’estrès i l’ansietat i crear tota una sèrie d’hàbits saludables a casa i a la feina.

Pel que fa a la higiene del son l’autor aconsella seguir aquestes pautes:

  • Mantenir uns horaris regulars tant pel que fa a l’hora d’anar a dormir com per a la de despertar-se.
  • Procurar que el dormitori sigui confortable.
  • Utilitzar el dormitori per dormir, no per treballar.
  • Evitar els sopar abundants i intentar no anar a dormir abans de dues hores després d’haver sopat.
  • Evitar l’exercici fort hores abans d’anar al llit.
  • Evitar el consum de substàncies estimulants sis hores abans d’anar a dormir.
  • Establir horaris regulars per a les activitats quotidianes, com l’hora dels àpats o els hobbies.
  • Deixar de banda els problemes personals.

Al final del llibre, Estivill respon a una sèrie de qüestions, com quins són els inconvenients de dormir en parella, com és de nefast per a l’organisme quedar-se adormit davant la televisió, que és el síndrome de fase retardada de son (que pateixen aquelles persones que no poden agafar la son fins a la matinada), etc.

Una interessant proposta per dur una vida més sana i ser més optimista i actiu en el dia a dia.


 

Escrit per | Lois Lane

Sóc la Rosa Molina i treballo a la Biblioteca Les Corts-Miquel Llongueras. Igual que la meva alter ego, sóc periodista i crec en superherois (i superheroïnes).

4 Comentaris

  1. Sergio_

    5 Abril 2013 at 13:19

    tot un clàssic!
    amb bons consells, tot i que cada nen/a es un món

  2. La tranquil·litat que t’aporta la seva veu, te la imagines quan el llegeixes i el veus quan hi somnies.

  3. David Baella

    8 Abril 2013 at 17:17

    Aquest queda apuntat en la meva llista de futurs… ^^

  4. Rafaela Castillo

    8 Abril 2013 at 21:41

    Jo vaig utilitzar el seu mètode amb la meva filla quan era petita i em va anar molt bé, ens va salvar la vida. Espero que tingui el mateix èxit amb adults!

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada