El 24è Saló del Manga de Barcelona tindrà lloc del dijous 1 al diumenge 4 de novembre al recinte de la Fira de Barcelona a Montjuïc.
 
La creadora del cartell d’aquest any és Marta Salmons (Lleida). Estudiant a l’Escola Joso li va sorgir l’oportunitat, al costat del seu company Mijail Sampedro, de publicar una història anomenada Synop6 per a la revista Shogun Magazine de l’editorial francesa Les Humanoïdes Associés. Va ser llavors quan van formar Skizocrilian Studio. El 2010 guanyen el Concurs de Manga de Norma Editorial amb Pechanko! i tres anys després publiquen la sèrie de tres volums A través del Khamsin. Entre tots dos projectes participa també en fanzines i algun cartell per a esdeveniments manga. En 2014 van obtenir, al costat de Judit Moreno, el premi Excellent Award amb l’One-shot Run! en el concurs japonès International Silent Manga Audition. Des de finals de 2014 fins a l’actualitat treballa com a artista 2D i animadora en una empresa de videojocs per a mòbil. Paral·lelament segueix dibuixant manga, sent el seu últim projecte el webcomic La verdad sobre el caso Valdemar, amb guió de Jose Luis Bueno. (Font: www.manga-barcelona.com)
 

Pechanko!

Pechanko!

Skizocrilian Studio
Barcelona : Norma, 2011

El Luke és el típic otaku (occidental) ocupat amb les seves aficions com el cosplay. La seva major il·lusió és fer-se amic d’un japonès, vol conèixer així la seva cultura, el menjar i què mangas i animes son els millors i ja de pas que el porti de vacances al Japó. El problema és que quan coneix en Taka, aquest no hi està gaire interessat. En Taka és un noi seriós, responsable i centrat en els seus estudis, que poc a poc s’anirà obrint als seus nous amics. Una història senzilla i entretinguda.

 

Autors convidats

 
El certamen comptarà amb la presència d’autors internacionals com, Akira Himekawa; pseudònim darrere del qual es troben dues autores especialistes en adaptar al manga videojocs d’èxit com The Legend of Zelda, Ocarina of Time, Majora’s Mask, A Link to the Past, Oracle of Seasons i Oracle of Ages… Actualment continuen amb l’adaptació de The Legend of Zelda: Twilight princess. Una altra convidada que podrem conèixer en aquesta edició és Daisuke Hagiwara autora del popular manga Horimiya. També hi serà Nagabe, autor de l’innovador manga La pequeña forastera: Siúil, a Rún. A més de la mangaka Paru Itagaki i l’autor Tatsuo Unemi. També podrem conèixer a les magakes Eiki Eiki i Taishi Zaou, autores del manga Love Stage!! Com sempre, no es descarten sorpreses d’última hora, així que molt atents a la programació!
 


HIMEKAWA, Akira

Ocarina of time
Barcelona : Norma, DL 2017

“Al principi dels temps, hi havia tres deesses d’or que van descendre sobre el caos per crear Hyrule. Din va crear la terra, Nayru la va beneir amb les lleis, i Farore la va omplir de vida. Quan van marxar, van voler deixar al món un fragment del seu poder, la relíquia sagrada coneguda com la Triforça, i el lloc on es va quedar guardat va ser conegut com el Regne Sagrat” – Gran Deku Tree (Ocarina of Time). [+]

horimiya

HERO / HAGIWARA, Daisuke

Horimiya
Barcelona : Norma, 2017-

Aparentment la Hori Kyôko i el l’Izumi Miyamura no tenen res en comú, excepte que els dos guarden un secret. La Kyôko és la típica noia popular de l’escola que quan arriba a casa es converteix en una persona casolana i discreta. Miyamura és un més de la classe, tranquil i una mica tímid, però fora d’ella és un noi atractiu amb pírcings i molt estil. Un dia en Miyamura ajuda al germà de la Kyôko i així un descobreix la veritable personalitat de l’altre. Un manga romàntic amb un punt de comèdia.

 

pequenaforastera

NAGABE

La Pequeña forastera : Siúil, a Rún
Barcelona : ECC, 2017-

Un relat de terror, un conte de fades; a mig camí entre la foscor i la fantasia Nagabe ens submergeix en aquesta història etèria i màgica.
En un món distòpic ens trobem el paisatge dividit en dos territoris separats entre si. En un costat viuen els humans armats fins a les dents, a l’altre uns éssers foscos que transmeten la maledicció només amb el seu contacte. I al mig de tot això una nena innocent amb un amic molt especial disposat a defensar-la de tot i de tots. Amb un dibuix delicat i poètic, l’autor ens porta de la mà a través d’aquesta faula. “La pequeña forastera” va formar part de la selecció oficial del Festival Internacional d’Angoulême i va ser un èxit de vendes al Japó amb més de 400.000 exemplars venuts. La seva presència a la llista de vendes i de crítics està justificada perquè ha conquistat al públic, tant l’assidu al manga com als nous lectors.

losestage

EIKI, Eiki / ZAOU, Taishi

Love stage
Barcelona : Ivrea, 2016

Aquesta és la història d’amor de L’Izumi i en Ryoma. Quan eren petits es van conèixer gravant un anunci en el qual s’escenificava un casament. Necessitaven un nen i una nena que agafés el ram de la núvia i per una casualitat L’Izumi estava allà i va haver de fer de nena. En Ryoma no es va oblidar mai de l’Izumi sense saber que realment era un nen. Anys després es van retrobar i a en Ryoma no li va importar descobrir que aquella nena que sempre li havia agradat era en realitat un noi. Aquest manga no és el típic exemple del gènere on ens trobem escenes d’una sexualitat explícita o un dramatisme extrem, però en alguns punts pot resultar contradictori. Per una part presenta la relació entre l’Izumi i en Ryoma amb una barreja perfecta d’amor i humor més a prop del típic enamorament adolescent que de els manga BL (Boy Love) però per altra banda cau en estereotips com la hiperfeminització del personatge de l’Izumi. De totes maneres i si deixem de banda els prejudicis podem gaudir d’una història d’amor tendre i divertida al més pur estil de les comèdies romàntiques clàssiques.

 

Activitats:

 
En aquesta edició a més de les competicions de Cosplay i els tallers de dibuix podem destacar el Concurs de Manga que enguany ret homenatge al 150 Aniversari de l’establiment de les relacions diplomàtiques entre el Japó i Espanya. Es podran presentar participants entre 14 i 30 anys.

Destaquem a més de la zona Japan Experience per conèixer Japó, i l’espai Manga Kids pensat per a nens i nenes d’entre 5 i 12 anys amb la intenció d’incentivar la lectura d’una manera divertida. D’aquesta manera, s’acosta el manga a una nova generació de lectors i es promociona la lectura entre els més petits.

 

Exposicions:

 
Un dels plats forts del Saló 2018 serà la macroexposició “Llenguatge, objectes i bèsties”. Podrem gaudir d’ella gràcies a l’acord entre el Japan Media Arts Festival i FICOMIC. Aquesta mostra consta aproximadament de 130 originals de manga, així com obres de vídeo i instal·lacions audiovisuals. Els temes principals d’aquest recull de les obres guardonades en el Japan Media Arts Festival, són l’antropomorfització que es dona en moltes obres on ens presentanten els animals amb forma humana i la dotació de vida a objectes inanimats en aquestes mateixes obres. L’exposició comptarà amb tres àrees:

Paraules per a ensinistrar bèsties (i instints):

En aquesta mostra no només podrem veure pàgines manga sinó també d’altres tipus de còmics com Blacksad, del qual podeu consultar a continuació les ressenyes que ja tenim al Bibarnabloc:

 
Quan els ‘objectes’ parlen: sobre els objectes que cobren vida a les pàgines dels còmics.

Del ‘tema’ al ‘conte’: sobre la creació i la descoberta de la idea de ‘valor’ i com aquesta es transmet al llarg del temps.

Altres exposicions programades seran la dedicada a Dani Vendrell (Vandrell) un dels il·lustradors contemporanis més influents. La mostra “Manga Fever” on podrem veure una selecció d’obres d’alumnes de l’Escola Joso. Com cada any hi haurà una exposició dedicada a l’autora del cartell (en aquest cas Marta Salmons) I per segon any consecutiu BANDAI-TAMASHII NATIONS, torna a portar al Saló del Manga una exposició dels seus millors productes.
 

Guanyadors de l’any 2017:

 
El guanyador al millor shonen va ser My Hero Academia de Köhei Horikoshi , el millor shojo Pájaro que trina no vuela de Kou Yoneda, i el millor seinen One Punch Man de One i Yusuke Murata. Pel que fa al millor manga d’autor espanyol, el premi ha estat per a Tabú de Marta Coca. A les categories d’anime, el millor DVD o Blu-Ray d’anime va ser per Your Lie in April, la millor sèrie o pel·lícula d’anime emesa a Espanya, Yuri!!! on Ice, i la millor pel·lícula basada en un manga, I Am a Hero. El premi al millor autor en actiu de manga de qualsevol gènere i època ha estat concedit a Hirohiko Araki, responsable entre d’altres de JoJo’s Bizarre Adventure. (Font: www.manga-barcelona.com)
 

myheroacademia

HORIKOSHI, Köhei

My hero academia
Barcelona : Planeta Cómic, cop. 2016-

Gamberra i divertida, aquesta història ens situa en un món on poc a poc tothom ha començat a tenir superpoders, fins al punt que un 80% de la població té alguna habilitat especial i néixer sense cap es considera una cosa rara. En aquest panorama ple de superherois i supermalvats, els que destaquen per tenir més habilitats aspiren a formar-se a l’Acadèmia d’Herois (Escola Yûei). En Izuku Midoriya, un noi normal somia amb entrar en aquesta acadèmia malgrat i que no té cap poder. La sort fa que es trobi amb l’heroi All might que l’ajudarà en el seu propòsit convertint-se en un mestre esbojarrat barreja entre els senyor Miyagui i el Follet Tortuga.

onepunchman

ONE PUNCH MAN

One punch-man
Barcelona : Ivrea, 2016-

En Saitama no és un superheroi a l’ús, ha guanyat els seus superpoders de tant entrenar; tant ha entrenat que s’ha quedat calb. Això si, pot derrotar als seus enemics d’un sol cop de puny. Però ell no opina que això sigui positiu, s’avorreix mortalment perquè no troba un rival de la seva talla. Juntament amb el cíborg Genos entrarà a l’Associació d’Herois, on serà classificat d’heroi de classe C. Malgrat tot això la seva vida és anodina, sinó fos perquè sabem que és un superheroi pensaríem que és un tipus qualsevol sense més aspiracions que els videojocs i el manga.

 

jojos

ARAKI, Hirohiko

Jojo’s: bizarre adventure
Barcelona : Ivréa, 2017-

Jojo’s bizarre adventure és una de les sagues més llargues del manga, amb vàries trames i línies temporals.

Es tracta de la història de la família Joestar a través del temps i dels seus constants enfrontaments amb el malvat Dio Brando que es converteix en una mena de vampir pels poders d’una antiga màscara de pedra asteca. Tots els protagonistes d’aquesta història reben el sobrenom de “Jojo” normalment per la unió del seu nom i cognom: per exemple Jonathan Joestar. L’obra està dividida en diferents parts o generacions autoconclusives i independents entre si, cadascuna en la seva època (Anglaterra victoriana, Mèxic a mitjans del s. XX, o el Japó actual) i amb la seva estètica però amb un mateix estil on predominen l’exageració, la desproporció dels personatges i les poses forçades.

Un relat del bé contra el mal representats en les figures dels diferents Jojo’s i el seu antagonista diabòlic, Dio Brando.

iamahero

HANAZAWA, Kengo

I am a hero
Barcelona : Norma, cop. 2013-

Els zombis arrasen Tokio! Amb aquesta premissa, ens podríem trobar davant una altra història de tantes sobre morts vivents, però I am a hero és molt més. Per començar perquè en aquest relat no hi ha cap “heroi” i l’exemple més clar és el nostre protagonista, en Hideo. Amb 35 anys aquest mangaka fracassat arrossega uns problemes que el fan un antiheroi en tota regla: pateix al·lucinacions, està començant a tornar-se boig i manté converses amb el seu amic imaginari. Aquesta obra de principi lent és va accelerant igual que la infecció zombi i podem veure en ella no només una història de terror sinó també un retrat i una crítica a la societat actual. Amb moments d’humor i altres més intensos va posant al lector en tensió i aconseguint que esperi amb candeletes la següent entrega. Una obra trepidant, divertida i violenta.

 

your-lie

TAKEHIKO SHINJO

Your lie in April
Barcelona : Selectavisión, DL 2016

Als 11 anys, en Kôsei era un virtuós del piano. Però quan la seva mare va morir va perdre l’habilitat de tocar. Anys més tard coneixerà a la Kaori, una violinista amb una manera d’entendre la música totalment oposada a la seva. La personalitat de la Kaori canviarà els fonaments d’en Kôsei, donant-li un nou significat a la seva vida.

banner

 

La Biblioteca Ignasi Iglésias-Can Fabra recomana aquesta selecció d’articles publicats al Bibarnabloc:
 

 

El 24è Saló del Manga de Barcelona
 

Escrit per | Biblioteca Ignasi Iglésias-Can Fabra

La Biblioteca Ignasi Iglésias es va obrir al públic la tardor del 1935, i ha tingut 3 emplaçaments. Durant 55 anys va estar a la segona planta de la Casa de la Vila, actualment seu del Districte, a la plaça Orfila i va esdevenir un centre de referència per a tot el barri. Des del setembre del 2002, i fruit d’una gran reivindicació veïnal, la biblioteca s’instal·la a l’edifici rehabilitat de l’antiga fàbrica de fils Fabra i Coats, i passa a anomenar-se Biblioteca Ignasi Iglésias-Can Fabra. Una part del seu fons està especialitat en còmic. En l’actualitat, la col·lecció de còmic més important de totes les Biblioteques de Barcelona

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada