Al segle XXI tenim un teatre divers on hi ha un muntatge d’escenes com si fos un “collage”. El temps es trenca. Els traços són discordants i l’escenari no té per què estar en sintonia amb una trama que sovint sembla difícil de desxifrar. La sintaxi és l’associació d’imatges fragmentades i en polifonia. També estem davant de la tècnica.

El text pot semblar periodístic i no es parla de ficció sinó de meta-ficció. Som davant de fets que fan olor de mentida i els diàlegs ja no són tan versemblants.

Josep M. Benet i Jornet ha guanyat els premis més importants de la literatura com el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes, la Creu de Sant Jordi, etc. Als 75 anys se li va fer un homenatge al Teatre Nacional de Catalunya tot comunicant la seva malaltia d’Alzheimer. L’obra per la qual va obrir-se al món del teatre va ser: “Una vella, coneguda olor”. El seu teatre és bàsicament realista així com els guions per sèries de televisió que ha escrit.

Ahir ens va deixar a causa de la Covid-19, i com va dir la seva filla: “ara vola lliure“. Gràcies Josep Maria.

 

Teatre

 

Soterrani: seguit de tovalloles de platja BENET i JORNET, Josep M.

Soterrani: seguit de tovalloles de platja

BENET i JORNET, Josep M.
Barcelona: Edicions 62, 2008

ebiblio

Material d’enderroc BENET i JORNET, Josep M.

Material d’enderroc

BENET i JORNET, Josep M.
Barcelona: Edicions 62, 2010

ebiblio

 

La catàstrofe de ser un nen BENET i JORNET, Josep M.

La catàstrofe de ser un nen

BENET i JORNET, Josep M.
Barcelona: Ara Llibres, 2014

ebiblio

El gos del tinent BENET i JORNET, Josep M.

El gos del tinent

BENET i JORNET, Josep M.
Barcelona: Edicions 62, 1997

 

La desaparició de Wendy BENET i JORNET, Josep M.

La desaparició de Wendy

BENET i JORNET, Josep M.
Barcelona: Edicions 62, 1996

Berenàveu a les fosques BENET i JORNET, Josep M.

Berenàveu a les fosques

BENET i JORNET, Josep M.
Barcelona: Educaula, 2011

 

Dues dones que ballen BENET i JORNET, Josep M.

Dues dones que ballen

BENET i JORNET, Josep M.
Tarragona: Arola, 2010

Com dir-ho? BENET i JORNET, Josep M.

Com dir-ho?

BENET i JORNET, Josep M.
Tarragona: Arola, 2013

 

Taller de fantasia i Supertot BENET i JORNET, Josep M.

Taller de fantasia i Supertot

BENET i JORNET, Josep M.
Barcelona: Edicions 62, 2009

L’habitació del nen: les tretze de la nit BENET i JORNET, Josep M.

L’habitació del nen: les tretze de la nit

BENET i JORNET, Josep M.
Barcelona: Edicions 62, 2005

 

Ai, Carai! BENET i JORNET, Josep M.

Ai, Carai!

BENET i JORNET, Josep M.
Barcelona: Edicions 62, 1997

Revolta de bruixes BENET i JORNET, Josep M.

Revolta de bruixes

BENET i JORNET, Josep M.
Mataró: Robrenyo, 1976

 

Desig BENET i JORNET, Josep M.

Desig

BENET i JORNET, Josep M.
València: Tres i Quatre, 2000

Una vella, coneguda olor BENET i JORNET, Josep M.

Una vella, coneguda olor

BENET i JORNET, Josep M.
Barcelona: Occitania, 1964

 

Olors BENET i JORNET, Josep M.

Olors

BENET i JORNET, Josep M.
Barcelona: Proa, 2000

Això, a un fill, no se li fa BENET i JORNET, Josep M.

Això, a un fill, no se li fa

BENET i JORNET, Josep M.
Barcelona: Edicions 62, 2002

 

Altres

 

Papitu. El somriure sota el bigoti BENET, Carlota

Papitu. El somriure sota el bigoti

BENET, Carlota
Barcelona: Columna, 2018

ebiblio

Josep M. Benet i Jornet i la fidelitat al teatre de text

Josep M. Benet i Jornet i la fidelitat al teatre de text


Vic: Eumo; Barcelona: Universitat de Barcelona, 2001

 


 

Si tens qualsevol dubte amb l’eBiblio pots contactar amb el Servei d’atenció a l’usuari a través d’aquesta bústia de correu electrònic:

e-biblio.cultura@gencat.cat
 

Escrit per | Edmund de kingsbridge

Sóc la Sílvia de la Biblioteca Vila de Gràcia. Passejo sovint per Barcelona tot recordant-hi l'època històrica on les ciutats renaixentistes somiaven amb una autonomia econòmica, social i política com va fer l'Edmund de Kingsbridge.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.