/

En realitat… jo vull ser bó!!!

inuts de lectura
Please go to your post editor > Post Settings > Post Formats tab below your editor to enter video URL.

Rompe RalphMoore, Rich. ¡Rompe Ralph!
[S.l.]: Disney, 2013

Us en recordeu que quan no teníeu la play, la wii o la Xbox a casa vostra, jugàveu als videojocs dels salons recreatius? Doncs, a la pel·lícula Rompe Ralph es narra la història del gegant Ralph, que és el dolent del videojoc Arreglar-ho Fèlix d’un saló recreatiu, però que el que més desitja és ser bona persona.

En Ralph creu que si guanya una medalla d’or, es convertirà en l’heroi del seu videojoc, per això decideix anar a un joc militar per guanyar el premi. Malauradament, tot acaba sent un desastre. Així, en Ralph i un insecte acaben a un joc de curses de cotxes ambientat en el món dels pastissos.

Rich Moore és el director de la pel·lícula i juntament amb Phil Johnston van escriure l’argument de la mateixa. Encara que la producció és de Disney, Rich Moore prové de les sèries de televisió d’animació com Los Simpson i Futurama.

Els personatges principals de la pel·lícula
Els personatges principals de la pel·lícula

La pel·lícula mostra tres tipus de jocs i mons diferents. El primer és l’Arregla-ho Fèlix Jr, el joc originari de Ralph que recrea els jocs d’arcade dels anys 80, i el segon és el Hero’s duty que recrea el jocs de guerra tipus Call of duty. I finalment el Sugar rush, que és un joc de curses ambientat en un món ple de llaminadures i fantasia. Justament, per ambientar aquest món, els animadors es van inspirar amb l’obra de l’arquitecte Antoni Gaudí.

cases caramel gaudi
Cases amb l’estil d’Antoni Gaudí

Un element que cal destacar és la banda sonora de la pel·lícula composta pel músic anglès Henry Jackman (Hillingdon, Anglaterra, 1974), que ha destacat en composicions musicals de pel·lícules d’acció com X-men: Primera generación (Matthew Vaughn, 2011 i de pel·lícules d’animació com és el cas d’El gato con botas (Chris Miller, 2011).

La banda sonora compleix l’efecte d’ambientació de la història en el món musical, ja que en alguns temes musicals d’Arregla-ho Fènix Jr tenen una sonoritat pròpia dels jocs d’arcade dels 80. Un altre element de la música que cal destacar són els moments d’acció de l’argument.

A més, Rompe Ralph està plena de referències a altres jocs molt reconeguts com el Sony, el Mario, l’Street fighter, etcètera…

La pel·lícula combina a la perfecció tant els tocs de comèdia com els d’acció. I gràcies a aquesta perfecció agrada tant als grans i als petits de la casa.

La pel·lícula va rebre una nominació a l’Òscar a la categoria de millor pel·lícula d’animació, premi que va obtenir la pel·lícula Brave (Mark Andrews i Brenda Chapman, 2012).
 

Neville Longbottom

Estudiant de valent a Hogwarts que un dia vaig fer un conjur i em vaig convertir amb el Rubén de la Biblioteca Joan Miró.

2 Comments

  1. Ostres, aquesta es una de les pelis que més li agraden al meu fill! No ens enganyem a mi també m’encanta!
    El personatge de Vanellope es increïble! Molt bona recomanació, felicitats

  2. Vaig anar al cinema a veure-la amb el meu fill i em va agradar molt. La veritat és que no sabia res de la pel·licula i em va sorprendre.

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Anterior història

Les ànimes grises de Philippe Claudel

Següent història

El mundo sin nosotros, Alan Weisman

Últimas de Blog