Illes del món #6: CICLE TEMÀTIC. JUNY-JULIOL 2020
Les illes del món configuren un univers particular i únic. Des de les illes d’una extensió continental fina a les illes més petites, tot passant per les illes d’interior o aquelles illes on ha crescut una ciutat, la dimensió insular és una síntesi de cultura i geografia on el mite i la història es donen la mà. Aquest cicle de viatges ens aproparà a una realitat rica en matisos, al coneixement de la seva biodiversitat, així com el patrimoni humà que ens ha llegat en el decurs del temps.
Indonèsia
l’arxipèlag de la diversitat
A càrrec de Jordi Canal, autor de llibres de viatges.
Amb més de 17.500 illes, l’arxipèlag d’Indonèsia és un món en si mateix que engloba més de tres-cents grups ètnics, on es parlen més de set-centes llengües i on hi ha una de les diversitats animals i vegetals més grans del nostre planeta. Visitarem l’illa de Java per conèixer la seva capital, Jakarta, i algun dels quatre-cents volcans de l’arxipèlag, molts dels quals encara són actius. Visitarem els Toraja de Sulawesi per conèixer com viuen un dels rituals de la mort més sorprenents del món i saltarem a Bali per extasiar-nos amb les danses tradicionals. Traspassarem la línia de Wallace tot visitant Lombok i acabarem el viatge a l’illa de Komodo, on els dracs de les llegendes existeixen de debò.
Escrit entre illes i volcans
Arxipèlag de pobles, religions i costums
Arxipèlag de sons i ritmes
Recursos en línea
Adventures & Travels
Canal-Soler, Jordi[data consulta: 07/05/2020]
Lloc web de l’autor amb informació sobre els seus viatges, articles, llibres, blogs, programes de ràdio, fotografies i vídeos de TV d’arreu del món, i exposicions de fotografia, conferències i xerrades.
The oficial website of Indonesia
[data consulta: 07/05/2020]Lloc web oficial sobre el turisme a Indonèsia. Hi detalla que podem visitar i fer si anem de vacances al axipèlag. Contingut en anglès.
Indonesia
Lonely Planet[data consulta: 07/05/2020]
Article sobre Indonèsia de la revista Lonely Planet on detalla diversos llocs que podem visitar.
Jakarta 2020, Drone Footage Capital City Of Indonesia
Raja Drone ID[data consulta: 07/05/2020]
Vídeo de Youtube on podem veure imatges de Jakarta gravades en dron:
Si tens qualsevol dubte amb l’eBiblio pots contactar amb el Servei d’atenció a l’usuari a través d’aquesta bústia de correu electrònic: