Ovidi Montllor – Antologia (13 discos CD)

Ovidi Montllor

Maria Antònia Juan i Nebot, veïna de Vallvidrera, ens proposa escoltar al músic i poeta Ovidi Montllor.
 

Aquesta Antologia en 13 discos ens permet una molt bona aproximació de l’evolució del músic i poeta Ovidi Montllor, des dels seus inicis com a cantautor acompanyat d’una guitarra, fins al poeta que ens dóna a conèixer -a més de l’obra pròpia- altres poetes de la seva admiració, amb la participació d’una acurada selecció de músics i instrumentistes. Tanmateix, aquesta Antologia es pot considerar, també, testimoni fidel dels neguits i corrents socials i culturals d’una part important de les generacions joves del seu temps.
 

Ovidi Montllor

Montllor, Ovidi
(1942-1995)
Antologia

Alboraya : EGT, p. 2000

 
En les cançons de l’Ovidi són importants els textos i com diu aquests textos. La seva veu profunda canta temes sobre la vida corrent, el treball, l’amor, la societat…, i com a autor crític i compromès ens ho diu a vegades de manera poètica o festiva, i altres com a denúncia, amb certa ironia i fins i tot sarcasme. En l’aspecte musical evoluciona amb un estil propi, tot i que amb algunes aproximacions a diferents estils musicals, música tradicional, swing, etc., i també recitats sobre un fons musical.
 

Ovidi Montllor
 
En ser una recopilació feta i editada l’any 2000 de bona part d’obra ja publicada anteriorment, alguns temes es troben enregistrats en més d’una ocasió. Destaquem l’enregistrament fet en directe del concert fet a l’Olympia de París l’any 1975, l’homenatge a Apel·les Fenosa, els dedicats a Josep M. De Sagarra, i a Joan Salvat-Papasseit, i els temes que fan referència a la seva terra natal Alcoi.

L’àlbum va ser editat per l’Ajuntament d’Alcoi i s’acompanya amb un llibret amb textos de diferents autors i del mateix Ovidi, així com dels textos de les cançons en català i en castellà. Ens sembla que aquesta és una bona ocasió de tornar a escoltar un autor del qual la seva figura en la seva absència s’ageganta, en el 75è aniversari del seu naixement.

Aquest article ha estat publicat a La Vall de Vidre núm. 256, maig 2017

Entrevista a Ovidi Montllor al programa de TVE de Catalunya “Personatges”, conduït per Montserrat Roig. Any 1978

 

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.