Illes del món #1: CICLE TEMÀTIC. JUNY-JULIOL 2020
Les illes del món configuren un univers particular i únic. Des de les illes d’una extensió continental fins a les illes més petites, tot passant per les illes d’interior o aquelles illes on ha crescut una ciutat, la dimensió insular és una síntesi de cultura i geografia on el mite i la història es donen la mà. Aquest cicle de viatges ens aproparà a una realitat rica en matisos, al coneixement de la seva biodiversitat, així com el patrimoni humà que ens ha llegat en el decurs del temps.
Austràlia
un tresor natural en perill
A càrrec de Gabi Martínez, escriptor i autor d’En la barrera.
Austràlia és una immensa illa considerada semicontinent que recull moltes de les principals inèrcies mundials. Un enorme percentatge de la població es concentra en només cinc ciutats, deixant milers de kilòmetres en una natura pràcticament verge, on nombroses espècies vegetals i animals tracten de sobreviure a les darreres onades de calor extrema. I es planteja la pregunta: quant duraran meravelles com la Gran Barrera de Corall o el monòlit Uluru adorat pels aborígens? Els experts asseguren que Austràlia és el lloc perfecte per intuir un possible futur de la Terra.

El koala asesino: relatos humorísticos de la Australia profunda
COOK, KennethBarcelona: Sajalín, 2011

La costa fatídica: la epopeya de la fundación de Australia
HUGHES, RobertBarcelona: Galaxia Gutenberg, 2002
RECURSOS EN LÍNIA
Tourism Australia: Visit Australia – Travel & Tour Information
Pàgina oficial de l’Oficina de Turisme d’Austràlia amb informació molt interessant de tot el que cal saber per visitar aquesta illa.
[data consulta: 05/05/2020]