Design Blog

Guies

Afegeix aquí el text de capçalera

Des de l’edat d’or que va viure el cinema japonès a mitjans del segle XX fins a l’actual època daurada del cinema sud-coreà, el continent asiàtic no ha deixat de nodrir una cinematografia diversa i heterogènia. Tot i l’inexorable influx occidental de la globalització, les pel·lícules que es produeixen a l’Àsia mantenen uns components estètics i narratius singulars que impregnen d’originalitat la pantalla.

Afegeix aquí el text de capçalera

(Osaka, Japó, 3 de novembre de 1928 – 9 de febrer de 1989). El més gran de tres germans, va créixer al si d’una família d’educació liberal que incentivava als seus fills a la cultura, el manga i l’animació. La seva mare li explicava històries i el portava al teatre per tal d’esperonar al seu fill Osamu, llest i imaginatiu però una mica somiatruites. El teatre de Takarazuka, la ciutat a on va créixer, el va animar a escriure les seves pròpies històries.

Afegeix aquí el text de capçalera

L’agost de 1945, fa poc més de 75 anys, el Japó va ser atacat amb armes nuclears. La devastació produïda a Hiroshima i Nagasaki va marcar profundament l’imaginari nipó, i el fet de sentir-se supervivents d’una apocalipsi va ser un plantejament recurrent en moltes de les creacions artístiques japoneses d’ençà de la Segona Guerra Mundial.

Filtres

Afegeix aquí el text de capçalera

Des de l’edat d’or que va viure el cinema japonès a mitjans del segle XX fins a l’actual època daurada del cinema sud-coreà, el continent asiàtic no ha deixat de nodrir una cinematografia diversa i heterogènia. Tot i l’inexorable influx occidental de la globalització, les pel·lícules que es produeixen a l’Àsia mantenen uns components estètics i narratius singulars que impregnen d’originalitat la pantalla.

Afegeix aquí el text de capçalera

(Osaka, Japó, 3 de novembre de 1928 – 9 de febrer de 1989). El més gran de tres germans, va créixer al si d’una família d’educació liberal que incentivava als seus fills a la cultura, el manga i l’animació. La seva mare li explicava històries i el portava al teatre per tal d’esperonar al seu fill Osamu, llest i imaginatiu però una mica somiatruites. El teatre de Takarazuka, la ciutat a on va créixer, el va animar a escriure les seves pròpies històries.

Afegeix aquí el text de capçalera

L’agost de 1945, fa poc més de 75 anys, el Japó va ser atacat amb armes nuclears. La devastació produïda a Hiroshima i Nagasaki va marcar profundament l’imaginari nipó, i el fet de sentir-se supervivents d’una apocalipsi va ser un plantejament recurrent en moltes de les creacions artístiques japoneses d’ençà de la Segona Guerra Mundial.