Fagocitosis - Marcos Prior / DanidePrior, Marcos & Danide. Fagocitosis. Barcelona: Glénat, DL 2011

Amb aquest crit de guerra la bruixa Avaria ensenyava als nens i nenes que creixíem durant els anys de la prosperitat econòmica dels anys vuitanta que la societat de consum no era el que ens volien fer creure els anuncis de la tele. Sembla que els autors del còmic que avui ressenyem, Marcos Prior i Danide, van aprendre bé la lliçó. I també volen que nosaltres l’aprenguem. Hi ho faran a cops d’enginy, si cal.

Els contertulians, gurús de la nova era.
Els contertulians, gurús de la nova era.

Fagocitosis ens mostra la crua realitat 2.0 de la Barcelona del 2012, un al·lucinat i al·lucinant món de les meravelles on tot és possible i tot s’hi val, un món hipòcrita on les persones són bombardejades fins la nàusea per missatges contradictoris que busquen la seva complicitat en un sistema que, ara més que mai, sembla que no funciona. Ningú no s’escapa de la mirada punyent i lúcida dels autors: els mitjans d’informació, representats per la premsa i la televisió, desinformen seguint les directrius de les grans multinacionals, les quals només persegueixen beneficis a curt termini; els polítics fan servir els mitjans per convèncer al ciutadà que l’estat del benestar és una utopia insostenible i totalment innecessària. I què fa el ciutadà mentre que els pilars de la societat s’enfonsen? Els autors no són optimistes en la seva resposta, però sembla que apunten a la responsabilitat individual i a la presa de consciència com a úniques solucions possibles.

Carl Marx protagonitza la seva pròpia "sitcom", "Los Marx".
Carl Marx protagonitza la seva pròpia "sitcom", "Los Marx".

Fagocitosis és un còmic que no fa presoners, que ens mostra tal i com som sense embuts amb molt humor i molta honestedat. En els temps que corren, és d’agrair…
 

3 Comments

  1. Aquest comic es molt recomendable per llegir,perqué ens descriu la realitat on nosaltres vivim en la actualitat.El contant insistencia dels mitjans de comunicacións (televisió,diaris,radio,etc..) que intenten convence al public de comprar determinat producte o tenir en el cap qualsevol ideal ultilitzan argument que a primera vista semble atractius peró que després tenen moltes contradicións i la facilitat amb que nosaltres aceptem lo es diguin.

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.