Benjamin Renner i “El Malvado zorro feroz”

Renner, Benjamin. El Malvado zorro feroz

Hi havia una vegada una granja, on els animals estaven espantats dels atacs d’una guineu feroç i vivien amb la por de… espereu un moment… em sembla que no és ben bé això. Torno a començar de nou.

Hi havia una vegada una granja on vivien unes gallines amables que vivien en pau i harmonia quan, un dia, un temible depredador va entrar i vaaa… és que tampoc és això. Disculpeu-me de nou.

Aquesta és la història d’una guineu terrible, TERRIBLE… no, un moment, em sembla que aquesta no és la millor paraula per descriure el protagonista d’aquesta història… no.

Eeeeehhhh… a veure… sí, millor mireu el llibre i així, potser, us fareu una idea del que vull dir:

 

Benjamin Renner - El Malvado zorro feroz

Renner, Benjamin
El Malvado zorro feroz

Barcelona : Reservoir Books, cop. 2017

 
El protagonista d’aquesta història és un guillot feroç, però només de paraula, la realitat és una miqueeeta diferent. La veritat és que té gana, molta gana, i a la granja hi ha unes gallines tan apetitoses que clar, com a depredador voraç que és, l’atac és continu per omplir-se la panxa. El problema és que ni ell és tan feroç com sembla ni les gallines tan dèbils. Així que l’únic que sempre aconsegueix emportar-se a la boca són uns quants naps (i altres verduretes) que el porc i el conill de la granja li acostumen a donar.

Però un dia, gràcies als consells del llop del bosc (aquest sí que és el depredador real de la història) té l’enginyosa idea de robar uns ous per incubar-los, per ser més fàcils de menjar un cop nascuts… mmmm pollets fàcils de caçar. Però ai, si el nostre feroç guillot ja és un desastre com a caçador, us podeu imaginar el que pot passar quan neixin els pollets i el confonguin amb la seva mare? A partir d’aquí la història adquireix nous horitzons que seran només el començament dels maldecaps del nostre protagonista…
 

zorro2
 
Aquest còmic és una faula fantàstica i entretinguda recomanable per a totes les edats. Els dibuixos, fets a llapis i aquarel·la, són molt expressius i divertits i, de seguida, simpatitzes amb aquest desastre d’animal. Però l’amor és gran i l’instint maternal pot sorgir quan menys t’ho esperes. Per això, aquest guillot reconvertit en “mare adoptiva” serà capaç de fer tot el que sigui necessari per cuidar de la seva mainada.

b-rennerBenjamin Renner és dibuixant, animador i director francès on la fama internacional, li va arribar gràcies a la pel·lícula d’animació Ernest et Célestine feta l’any 2012. Basat en els contes de l’autora belga Gabrielle Vincent (pseudònim de Monique Martin) i amb guió de l’escriptor Daniel Pennac. Va guanyar el Premi Cèsar l’any 2013 i va estar nominada a molts premis (inclòs el de millor pel·lícula d’animació als premis Òscar de l’any 2014). No tenim la sort encara de poder veure-la, ja que encara no s’ha estrenat a Espanya. Però no patiu, a les biblioteques podeu trobar molts dels contes d’aquesta autora i d’aquesta mateixa col·lecció.

Renner també té un bloc dedicat a la seva faceta de dibuixant. Malauradament només està en francès així que si l’enteneu, esteu d’enhorabona perquè aquí podreu trobar algunes de les seves històries. Si no, a les biblioteques també tenim molts mètodes d’autoaprenentatge d’aquesta llengua. No teniu escapatòria… en aquest enllaç ho podeu consultar.

I com no podia ser d’una altra manera, aquest còmic “terriblement feroç” també ha fet el salt a la pantalla gran i s’ha fet la versió animada d’aquesta història. En aquesta adaptació, però, s’han inclòs altres històries que no surten al còmic però que, igualment, encantaran a grans i petits. Benjamin Renner també participa en aquesta adaptació com a codirector i no trigarà massa a arribar als cinemes així que, esteu atents a les estrenes. Aquí teniu el tràiler de la pel·lícula per si voleu donar-li una ullada:
 


 
De moment, però, podreu gaudir d’aquest magnífic còmic que el devorareu de la mateixa manera que el protagonista d’aquesta història… devora uns magnífics naps!
 

zorro3
 

5 Comments

  1. Je, je, jeeeee… Una faula interessantíssima…
    Pobre guillot meu… Confós amb una GALLINA… una mena paràbola que és pot aplicar al món real.

    Gràcies per la recomanació.

    • Sí, el poden llegir els nens també. Es un còmic apte per tota la família… o com posen alguns jocs de taula: Recomanat de 0 a 99 anys!

      Segur que passareu una bona estona perquè es moooolt divertit.

      Gràcies pels vostres comentaris 🙂

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.