Williams, John. Star Wars: a new hope: original motion picture soundtrack. New York: Lucasfilm, 2004
Com ja es va comentar en un post anterior sobre la banda sonora de El senyor dels anells, la saga cinematogràfica per excel·lència de la dècada dels 70 i 80 és la La guerra de les galàxies, creada per George Lucas (Modesto, California, 1944), un jove director llavors, que en el moment de dirigir la primera entrega de la saga, només havia dirigit dues pel·lícules THX 1138 i American graffiti.
Mentre estava escrivint el guió de la primera pel·lícula, George Lucas volia usar el mateix recurs musical que havia utilitzar Stanley Kubrick en 2001, una odisea en el espacio, és a dir, música clàssica preexistent, ja que volia ensenyar mons nous i diferents espècies; però Steven Spielberg, amic personal de Lucas, li va recomanar el seu compositor habitual John Williams (Floral Park, Nova York, 1932), que just acabava de guanyar l’Òscar per a la banda sonora de Tiburón (Steven Spielberg, 1975), va compondre la que és una de les bandes sonores més mítiques de tota la història del cinema.
John Williams va començar al món del cinema com a pianista de l’orquestra de la 20th Century Fox. Va començar a composar dins de l’àmbit televisiu, fins que cap a l’any 1962 es va passar al cinema. Són quasi cinquanta anys d’extraordinària carrera cinematogràfica i es podrien destacar moltes dades i meravelloses bandes sonores.

Sobretot en aquest post comentaré la banda sonora de la primera entrega i l’edició de dos discos que es va editar en el 1997 amb motiu del 20è aniversari de l’estrena de la primera pel·lícula i reeditada al 2004, que conté la banda sonora integra de la pel·lícula.
Qui no recorda la frase: “Fa molt de temps a una galàxia molt, molt llunyana” i tot seguit la fanfàrria, el tema principal de tota la saga, un fragment musical que ha marcat tota una generació. La música té molts fragments musicals interessants, ja que el compositor intenta definir musicalment els personatges importants i també els llocs on passa l’acció.
Per aprofundir en la música val a dir que són molt recomanables les bandes sonores de les dues trilogies. De l’Imperi contraataca es destaca el tema de l’imperi o de Darth Vader, del Retorn del jedi el tema dels ewoks. De l’amenaça fantasma el duel of the fates. De l’atac dels clons el tema d’amor i la de La venjança dels sith el fragment musical de the revenge of the sith. Cal destacar que totes les bandes sonores de la saga sigui considerada com un únic bloc.
Gràcies a la banda sonora de La guerra de les galàxies, John Williams va guanyar el seu tercer Òscar, dels cinc que ha guanyat al llarg de la seva carrera. A més té el rècord de més nominacions als Òscars en les categories musicals amb 42 candidatures. Si voleu podeu veure en aquest enllaç el discurs d’agraïment pel premi obtingut per La guerra de les galàxies:
Podeu gaudir del fragment musical final de la pel·lícula: The throne room/End credits:
8 Comments
Una banda sonora mítica en la història del cinema. I la fanfarria de l’inici ja et transporta a l’espai
Moltes gràcies!!!
Una banda sonora espectacular, atemporal.
“La marxa imperial” tot un clasic, la identifica tothom.
Un deixo una versió cumbia: http://youtu.be/3awbR_EzYr8
M’HA AGRADAT. Que original!!!!
Una banda sonora espectacular i atemporal. Amb el pas del temps guanya..
“La marxa imperial” tot un clàssic, la identifica tothom.
Un deixo una versió cumbia: http://youtu.be/3awbR_EzYr8
tothom reconeix la música d’aquesta gran pel·lícula en sentir les primeres notes. jo la porto com a sintonia del mòbil i en puc donar fe!
He de confessar, que al meu mòbil tenia la marxa imperial pels missatges SMS, i ara, quan rebo algun trobo a faltar la melodia.
“La marxa imperial” mítica. M’encanta.