A les Biblioteques trobaràs:
Perejaume. Els Cims pensamenteres : de les reals i verdagueres elevacions. Barcelona : Polígrafa, 2004
Al Grec. Festival de Barcelona
La muntanya al teu voltant. Gelabert Azzopardi / Perejaume.
17 i 18 de Juny, 22h. Teatre Grec.
Per primera vegada en la història del Grec una companyia de dansa catalana inaugurarà el Festival: La muntanya al teu voltant, que ha ajuntat els talents creatius del coreògraf Cesc Gelabert i de l’artista plàstic Perejaume. L’espectacle, que compta amb altres destacats artistes catalans, vol oferir una nova mirada sobre la nostra cultura tradicional, en particular sobre la sardana, que Gelabert entén com la relació entre l’individu i la col·lectivitat.
I què hi té a veure, aquí, la muntanya? La resposta ens la dóna Perejaume, el qual ha preparat l’escenografia d’aquesta creació basant-se en les corbes de desnivell de les muntanyes per representar de forma esquemàtica “muntanyes que ballen” al mateix temps que la música serà interpretada —per la Banda Municipal de Barcelona— sobre una estructura que estarà a tres metres d’alçada. I no només això: en aquesta creació, Perejaume també aporta la seva poesia que, com en tota la seva obra, està molt lligada a la naturalesa.
El per què en concret de la muntanya el podem trobar en obres seves com ara Els cims pensamenters: de les reals i verdagueres elevacions. Aquest llibre d’artista planteja, en imatges i paraules, fins a quin punt la nostra cultura està en estreta relació amb el seu relleu: les excursions de Verdaguer, la seva mirada sobre el territori revelada en els seus poemes, i les construccions enfiladisses de Gaudí; ambdós pilars i font d’inspiració d’aquesta obra inclassificable i bellíssima del polifacètic Perejaume. I és que, com ja ho veien els barrocs, les muntanyes usen, de natural, la tècnica del teatre imaginat; representen la grandesa; són la terra que s’alça per mirar de veure’s.
2 Comments
Ahir vaig estar a la preestrena i em va agradar molt. És la sardana vista com a una explosió vital, això és el que em van transmetre els ballarins. Surts amb ganes de saltar !
M’encanten les iniciatives culturals que proposeu i fomenteu “a ex-portes” de les biblios, això dóna a entendre el vostre compromís envers la difusió cultural. Gràcies per les recomanacions i per portar a terme un bloc com aquest!