Wall-e - Thomas Newman

Wall-e - Thomas NewmanNewman, Thomas. Wall·e: original motion picture soundtrack. [S.l.] : The Walt Disney/Pixar, 2008

En un futur molt llunyà al planeta Terra, sense vida i amb tonelades d’escombreries, un petit robot de neteja té l’encàrrec de netejar tot el planeta. Però tot canviarà quan aterri una robot exploradora que busca rastres de vida al planeta.

Aquesta és la premissa argumental de la pel·lícula d’animació de Disney i Pixar, Wall·e dirigida per Andrew Stanton a l’any 2008. Com que la música té un paper molt important en aquesta pel·lícula, el director va tornar a cridar a Thomas Newman (Los Angeles, 1953), amb qui ja havia col·laborat anteriorment a Buscando a Nemo.

En l’àmbit de les bandes sonores, la nissaga Newman és molt important en el cinema nord-americà, ja que el patriarca Alfred Newman (1901-1970) té nou Òscars, sent el compositor que més vegades a guanyat aquest premi. Els altres compositors de la família són: Lionel Newman, Randy Newman, David Newman i Thomas Newman.

Thomas Newman

Els inicis de la trajectòria de la carrera de Thomas Newman van ser televisius i a la dècada dels 80 va compondre bandes sonores per a pel·lícules intranscendents. Però la seva trajectòria va canviar gràcies a la banda sonora de Tomates verdes fritos (Jon Avnet, 1991) que va començar a col·laborar amb pel·lícules més interessants. L’any 1994 la seva carrera va donar un salt endavant gràcies a la seva doble nominació a l’Òscar a la millor música original per les pel·lícules Cadena perpetua (Frank Darabont, 994) i Mujercitas (Gilliam Armstrong, 1994). La seva trajectòria es va anar consolidant dins la indústria amb títols com Íntimo y personal (Jon Avnet, 1996), La milla verde (Frank Darabont, 1999) i sobretot, la bada sonora d’American beauty (Sam Mendes, 1999).

Després d’altres títols interessants, va venir l’èxit de Buscando a Nemo que va ser un punt d’inflexió en la trajectòria del compositor, ja que va ser el seu debut en el camp de l’animació i la primera col·laboració amb Andrew Stanton. L’experiència va ser positiva i ha col·laborat a la següent pel·lícula del director, Wall·e.

La música té un paper molt important en la pel·lícula, sent els primers trenta minuts muts, i la banda sonora transmet tots els sentiments i emocions dels robots protagonistes, al principi la tristor del pobre robot de neteja solitari i després amb l’aparició de la robot exploradora Eva, on no hi ha cap diàleg, tota la sentimentalitat es transmet a través de la música.

Aquesta banda sonora és un exemple clar de l’estil del compositor, ja que sempre predomina la música d’estètica new age. Un altra característica que cal destacar en la banda sonora són els fragments d’acció i els fragments romàntics.

Gràcies a aquesta banda sonora, Thomas Newman va obtenir dues candidatures a l’Òscar, a la millor cançó i música original.

Gaudireu d’una gran música i d’un gran compositor!!!

8 Comments

  1. Moltes gràcies per aquesta aport, a vegades veiem ple-lícules i no ens adonem de la feina i l’aportació musical del film, merci, molt interessant

  2. la película de Wally es una de las mejores de animación que he visto,me encantaría que hubiera una segunda parte.Pero mientras es una buena forma de conformarse con la banda sonora,que tb es muy buena

  3. Hola amics dels llibres,
    L’altre dia vaig anar a la biblioteca i no sabia quin llibre agafar. Vaig decidir-me per un de recomenat: “El llenguatge secret de les flors” de Vanesa Diffenbaugh. Haig de reconéixer que em va agradar molt. Potser és per l’esperit combatent del personatge que malgrat les dificultats i les mancances en la seva jove vida, troba en les flors i en el seu llenguatge secret, la força per seguir lluitant i sobreviure. Us el recomano.

  4. Wall-E va ser la primera pel·lícula que vaig anar a veure amb el meu fill al cinema, i encara se’n recorda! Tenia 4 anys.
    No sé si per la música…, o pel què sigui.
    Bon film!

  5. Una pel.lícula preciosa que sense moltes paraules consegueix transmetre moltes coses. Penso que es la música i la tendresa que desprenen uns personatges no humans, però amb trets humans.

  6. Una de les millora pel•licules d’animació que he vist… molt tendra i educativa alhora que divertida.

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.