
Scorsese, Martin
El Lobo de Wall Street
Madrid: Universal, 2014
Sexe, poder, cobdícia, drogues i diners són les màximes de Jordan Belfort, el protagonista de la darrera pel·lícula del mestre nord americà Martin Scorsese, El Lobo de Wall street. Basades en les memòries del mateix Jordan Belfort, un corredor de borsa de la dècada dels vuitanta.
La pel·lícula, basada en fets reals, s’inicia quan un jove ingenu i prometedor en el món de les finances comença a treballar en una agència de valors. Allí aprèn que l’important no és fer rics als clients, sinó fer-se ric ell mateix embutxacant-se uns bons calerons amb les comissions. Tot canvia quan crea la seva pròpia empresa i entra en un món ple de temptacions i molts, molts diners. Treballa despietadament i poc importa estar al marge de la llei.
La pel·lícula està interpretada per Leonardo DiCaprio, Jonah Hill, Margot Robbie, entre d’altres…
Els adjectius que més defineixen aquesta pel·lícula són excessiva i exagerada, ja que els protagonistes cometen excessos a tort i dret i sovint dubtes que realment tot això podria arribar passar, i acabes entortolligant-te de riure amb les seves bajanades de rics.

Hi ha tres noms que destaquen a El Lobo de Wall street, el primer és Martin Scorsese, encara que la pel·lícula dura aproximadament tres hores, té un ritme àgil i enèrgic. Amb aquest llargmetratge, el director ha demostrat que encara té una gran vitalitat en la direcció i molta corda per oferir-nos.
L’altre nom que cal destacar és el guionista Terence Winter, creador de la sèrie Boardwalk Empire que va adaptar les memòries del corredor de borsa.
I per últim i que no ha de ser el pitjor és Leonardo DiCaprio, que interpreta a Jordan Belfort, aquesta interpretació és la seva millor actuació en la seva col·laboració amb el director novaiorquès.
A més de DiCaprio cal fer un esment especial als treballs de Jonah Hill com soci i amic del protagonista i Margot Robbie com la muller del corredor: sexi, rossa i exuberant. Encara que només surtin a la pel·lícula deu minuts, calen destacar les actuacions de Jean Dujardin i Matthew McConaughey, veterà corredor que li dóna consells per sobreviure en l’agressiu món de les finances.
La pel·lícula va guanyar un Globus d’or al millor actor en comèdia o musical per a Leonardo DiCaprio. A més a més va optar a cinc candidatures als Òscars, malauradament no va guanyar cap estatueta.
Sobretot, no imiteu els hàbits dels protagonistes!!!






3 Comments
Matthew McConaughey, i els seus consells per sobreviure en l’agressiu món de les finances……
m’han recomanat molt aquesta pel·lícula. Em podeu dir què us ha semblat? merci
en casa tenemos muchas ganas de verla