Homenatge a Catalunya de George Orwell és amb tota seguretat el llibre més llegit de la Guerra Civil Espanyola en anglès. Es tracta d’una memòria escrita que narra les seves experiències, acompanyada, frase rere frase, d’agudes observacions personals i d’un anàlisi polític, aquest últim de vegades criticable des del coneixement actual del conflicte.
Aquesta guia presenta una selecció de l’obra literària de no ficció i ficció de George Orwell produïda posteriorment a les seves vivències a Catalunya i al Front d’Aragó entre el desembre de 1936 i el juliol de 1937. No és una guia exhaustiva, sinó més aviat una invitació a descobrir la vida i el pensament de l’autor de 1984.
A les biblioteques de tota la xarxa trobareu múltiples edicions de moltes de les obres de l’autor britànic, també de la reconeguda Homenatge a Catalunya. La Biblioteca Poble-sec – Francesc Boix compta també amb un centre d’interès dedicat a la Guerra Civil Espanyola.
4 Comments
Gràcies. Una bona guia per aprofundir en l’obra de George Orwell.
Imprescindible com tota la seva obra.
Amb George Orwell vaig aprendre a estimar el periodisme.
Molt bona bibliografia. Llàstima que falti temps!!