La Magia - Cirque du Soleil

La Magia - Cirque du SoleilBacon, John U. La Magia: una historia sobre el poder de la creatividad y la imaginación. Barcelona [etc.]: Urano, 2006

Show me the money” és la famosa frase de la pel·lícula Jerry Maguire que Tom Cruise, un representant d’esportistes, li crida repetidament per telèfon a Rod Tidwell, un jugador de futbol americà interpretat per Cuba Gooding Jr…. Però aquesta és una altra història, molt recomanable de veure, per cert (i que consti que no m’agrada el protagonista).

I per què titulo aquesta entrada del blog així? Doncs perquè els primers capítols del llibre La Magia: una historia sobre el poder de la creatividad y la imaginación em van fer pensar que guarden moltes semblances amb la pel·lícula, encara que el llibre no va de futbol americà i sí de la filosofia del Cirque du Soleil.

Font: www.whitegadget.com

El Cirque du Soleil va ser creat el 1984 al Quebec, Canadà per Guy Laliberté i Daniel Gauthier. Els seus espectacles de circ contemporani barregen dansa, acrobàcies i mim, i són coneguts internacionalment per la seva acurada posada en escena. Han aconseguit entusiasmar a més de 125 milions de persones a tot el món. L’empresa compta amb uns 3000 treballadors, i té 8 espectacles en gira i 6 espectacles permanents a Nord-amèrica.

Reconeguda com una de les empreses internacionals més innovadores, el Cirque du Soleil fomenta la gestió de la creativitat per a arribar a assolir uns objectius empresarials: l’esforç de tots i cadascun dels seus membres per a aconseguir l’excel·lència en la creació dels seus espectacles.

Cirque du Soleil

La magia és un llibre de motivació empresarial que a través d’una història personal de l’autor esdevé un veritable manual sobre management, innovació i gestió de personal. El protagonista d’aquest llibre, Frank Castle, és un representat d’esportistes (com el de la pel·lícula Jerry Maguire) que ha perdut la il·lusió professional, i durant una convenció de “Màrqueting Creatiu” a un hotel de Las Vegas coneix la Diane, presidenta del Departament Creatiu del Cirque du Soleil.

Mesos després i també per casualitat, el Frank ha de viatjar a Montréal, seu empresarial del Cirque du Soleil i decideix trucar la Diane, que li mostrarà el funcionament intern del negoci. El Frank acabarà esdevenint un dels membres de la companyia durant uns mesos, autodescobrint-se a ell mateix i recuperant, evidentment, la passió perduda per la seva feina.

Font: www.infonomia.com/if

El llibre està escrit per Joh U. Bacon, autor i conferenciant esportiu que també fou entrenador d’hoquei. La co-autora del llibre Lyn Heward és productora executiva de projectes del Cirque du Soleil i una experta en gestió de la creativitat, tal i com va deixar constància a aquesta entrevista publicada a la revista digital IF.

Els punts bàsics del llibre aplicables a l’empresa són:

  • Com reconvertir les idees en estratègies realitzables per a reinventar un negoci ja existent;
  • Creativitat, marca i fidelitat: com integrar-les i potenciar-les per a aconseguir el creixement empresarial;
  • Com integrar el talent individual de les persones en un equip de treball;
  • La gestió de la creativitat: com fer conviure el treball en equip, els objectius de vendes i el potencial creatiu de cada persona.

En el cas del Cirque du Soleil, els resultats són uns espectacles circenses fantàstics, aquí us en deixo un tast (Canal oficial del Cirque du Soleil a Youtube). També podeu trobar els dvd del Cirque du Soleil a Biblioteques de Barcelona. I mai se sap, potser podeu arribar a cridar… show me the money!


 

3 Comments

  1. Vaja, no m’havia plantejat mai llegir aquest llibre, però Monsieur Loyal, m’has deixat intrigada, amb el “Show me the money” (jo tampoc sóc gens fan del protagonista ja ja ja)

    • Hatshet, el llibre és a l’estil d’aquells llibres d’autoajuda/empresa com els de “¿Quién se ha llevado mi queso?”. No està malament (el llibre, no el protagonista de la peli, jejeje…)

  2. Aquest llibre pot estar molt interessant de llegir,perqué ens explica; per una banda,la história d’un home que ha perdut la passiò per el seu treball i que despres de entrar en contacte amb una empressa que ofereix espectacles de circs recupera la passió que havia perdut. Per una altre banda, ens ensenya els funcionanment de una empressa que ultilitzar de forma excelent la creativitat de els seus espectacles de circ i el pontencial individual dels seus treballadors i com agredir-ho al treball en equip fa que guanyin beneficis empresarials.

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.