Torna el Festival de Còmic d’Angoulême, dels més importants que es celebren a Europa. Periodistes, professionals i visitants reconeixen l’obra dels autors més destacats, la selecció simpatitza amb petites editorials, produccions independents i altres allunyades de la producció purament comercial.
DESCOBREIX LES SELECCIONS D’AQUESTA EDICIÓ 2022
- Selecció Oficial premis al millor còmic, sèrie, especial del jurat i revelació
- Selecció Patrimoni premi a una obra històrica, referent per a altres professionals
- Selecció d’obres adreçades a nens de 8 a 12 anys i a joves de 12 a 16 anys
- Selecció d’obra de gènere negre ( Sélection Fauve Polar Sncf)
- Selecció d’obra destinada a destacar autors que tracten temes de medi ambient (Sélection Eco-Fauve Raja)
- Selecció d’obres on els alumnes d’escoles, col·legis i liceus francesos actuen com a jurat, s’atorguen tres premis (Écoles, Collèges, Lycées és la Sélection Fauve Des Lycéens)
LA RESTA DE CATEGORIES EN PREMIS SÓN QUATRE
PREMI Grand Prix
GRAND PRIX Atorgat per autors professionals de totes les nacionalitats, és una oportunitat per celebrar i premiar un autor per la seva trajectòria i empremta en la història del còmic. Per primera vegada tres dones són les úniques candidates al Grand Prix
Pénélope Bagieu
Pénélope Bagieu va néixer l’any 1982 a París. L’any 2007 va crear “Ma vie est tout à fait fascinante” un blog en el qual explicava amb molt d’humor la seva vida quotidiana com a parisenca. California Dreamin (Premi Harvey 2018) va ser la seva primera biografia sobre Mama Cass, la formidable vocalista que llençà a la fama a The Mamas & the Papas.
L’any 2016 la seva obra va prendre un nova dimensió amb la publicació de Valerosas, en dos volums, que incloïa 30 retrats breus de dones científiques, activistes, actrius, etc., que han fet de la necessitat virtut i que han deixat petja en tots els camps de la societat. Premi Eisner a la Millor Obra Internacional al 2019 i que també podem llegir en català, Intrèpides (Finestres), en un volum integral. Al 2020, l’autora va adaptar Las Brujas de Roald Dahl al còmic.
Julie Doucet
Julie Doucet és una de les dibuixants de còmics més importants de final del segle passat. Va estudiar arts visuals a Mont-real, on va néixer, més tard va completar els seus estudis d’art al Québec on va descobrir el còmic i va començar a publicar un fanzín anomenat Dirty plotte, en el qual documentava la seva vida quotidiana, els seus somnis i les seves angoixes en francès i anglès. Després de viure a Nova York, Seattle i Berlín, Julie Doucet va tornar a Mont-real on viu i treballa, ara però, dedicada a la il·lustració, el gravat, el collage i la poesia.
La seva obra mestra és Diario de Nueva York, un retrat autobiogràfic del seu dia a dia difícil a la ciutat. El caso Madame Paul va esdevenir una obra marcada per la seva decepció i posterior distanciament del món del còmic. Al 2017 l’editorial Fulgencio Pimentel va recopilar la seva obra de manera cronològica en dos volums, Cómics (1986-1993) i Cómics (1994- 2016). Es tracta de còmics de gran importància artística i històrica i que amb el pas del temps segueixen i continuaran influenciant a les noves generacions d’autores.
Catherine Meurisse
Catherine Meurisse és dibuixant, escriptora, historietista, reportera i il·lustradora de llibres infantils. Va perfeccionar la seva mirada i la seva línia durant quinze anys en nombrosos títols de premsa i més particularment a Charlie Hebdo. Fa còmics on no hi ha lloc per a la seriositat.
A La levedad ens va meravellar amb la història del seu retorn a la vida, al dibuix i a la memòria, després de l’atac contra Charlie Hebdo del qual n’és una supervivent. A Los grandes espacios trobem una evocació de la seva infantesa al camp on es combinen records saborosos i una consciència estètica i política del paisatge rural. En el camp de la literatura infantil destaca Lenny Llamàntol es queda a sopar un relat desimbolt i caricaturesc sobre les aparences, il·lustrat deliciosament per l’autora, que ofereix un estil humorístic carregat de matisos que conviden el lector a escollir el desenllaç de la història majestuosament.
Al 2020 la Biblioteca Pública del Centre Pompidou li va dedicar una exposició retrospectiva i es va convertir en la primera autora de còmics a ser membre de l’Académie des beaux-arts.
PREMI DE Còmic alternatiu
Dues categories:
A_ Participació d’Angoulême en el Premi Internacional Francès de Còmic Alternatiu.
El Festival participa com a jurat en aquest premi. Professionals francesos de tot l’estat premien una obra en concret, els autors provenen de tot el món. Aquí pots consultar tots els guanyadors des de 1982.
B_ Premi del Festival d’Angoulême a la edició de fanzins, revistes de còmic o bé reculls editats per promotors aficionats entusiastes 2022. Aquests són els nominats.
Enguany hem de celebrar la nominació de la revista catalana FORN DE CALÇ.
Forn de Calç és la revista de còmics d’Extinció Edicions, que neix amb la voluntat de ser un aparador del còmic català actual, tan divers com li és possible. Narratives que criden experts i neòfits i que, sobretot, conviden els darrers a capbussar-s’hi i descobrir.
Premi Goscinny
Premi Goscinny és el premi al millor guió. En aquesta edició el premi és doble, atorgant-se tant a un guionista consolidat com a un guionista emergent.
Premi del Públic de la Televisió Francesa
Premi del Públic de la Televisió Francesa El seu jurat són 9 espectadors triats per carta de presentació, que escolliran d’entre les obres de la selecció oficial.
11 EXPOSICIONS
QUE ES PODRAN GAUDIR PRESENCIALMENT EN EQUIPAMENTS PÚBLICS D’ARREU DE LA CIUTAT
La Terrible Adele, l’exhibició prohibida als nazebrocks
En el marc d’una exposició interactiva, adreçada a un públic prou jove, els visitants se sotmetran a diverses proves i assumiran reptes imaginats per aquesta reina de les bacinades, només així aconseguiran entrar al Club d’aquells que son tan ‘Bizarres’ com ella.
Molts joves ja llegeixen La terrible Adèle, heroïna del guionista Antoine Dole (França, 1981) àlies Mr Tan i dibuixada per Diane Le Feyer (França, 1980). Aquesta nena gens tímida i amb un caràcter fort, és la desobediència personificada, però també un individu valent que no dubta a afirmar-se des d’un fi humor negre, tot aportant respostes a les dificultats que viu en l’actualitat la mainada de la seva edat.
Comissari: Romain Gallissot / Escenografia: Elodie Descoubes
Sota la ploma d’Aude Picault
La ‘ploma’ d’Aude Picault (França, 1979) destaca per dir molt amb molt poc, explica la vida quotidiana principalment la del seu gènere, el femení, amb una simplicitat de traç que contrasta amb un no poc aparent caos. Utilitza l’humor com a arma.
Dissenyada com a aparador de l’evolució del treball d’aquesta autora, aquesta exposició posa especial atenció en els mecanismes creatius: des d’aquells no concebuts per a ser publicats com són alguns dels seus quaderns íntims, fins a narracions més estructurades.
Comissaris: Sonia Décchamps i Augustin Arrivé/ Escenografia: Marie Corbin
Christophe Blain, l’hora de dibuixar
Christophe Blain, hereu de la gran tradició del còmic d’aventures francòfon i una de les icones de la Nouvelle BD (Joann Sfar, Blutch, Pascal Rabaté; David B. o Lewis Trondheim entre altres) és sens dubte un dels més brillants dibuixants de còmic europeu i un guionista fascinant, aquell que parla des del coneixement i amb causa.
La seva serà una gran retrospectiva. La seva singularitat: l’omnipresència del 7è art a les seves obres. Així, no hi ha cap dels seus àlbums que no tingui una forta motivació cinematogràfica i el Festival d’Angoulême ha convocat les pel·lícules que més l’han influït per tal de desxifrar aquest procés creatiu. Un fil vermell i subterrani que li permet abordar els diferents temes que li són estimats, com els oceans i el París de l’inframón a Isaac el pirata, el western sentimental i malenconiós a Gus (Dargaud, 2007 a 2017), les dones fortes i independents a La Fille (Gallimard, 2013) (i més en general a tota la seva obra), la política a Quai d’Orsay, la gastronomia a En la cocina con Alain Passard (Gallimard BD, 2011) i el canvi climàtic a Le Monde sans fin (Dargaud, 2021)
El mateix autor acompanyarà els visitants, al llarg d’aquest viatge immersiu, a través de comentaris en pissarres, explicacions de textos i altres anècdotes terrenals.
Comissaris: Antoine Guillot, Sonia Déchamps & Jean-Baptiste Barbier / Escenografia: Marie Corbin
Simon Roussin, la gran aventura!
Antic ‘Young Talent’ d’aquest mateix Festival d’Angoulême, ens retrobem 10 anys després amb Simon Roussin. L’exposició recorre la trajectòria artística d’aquest autor, una veu singular, sobretot a través de traços intel·ligents de guió, dibuix i tècnica pensats per a cada projecte. L’exposició se centrarà en el seu darrer treball: Des vivants, escrita per Raphaël Meltz i Louise Moaty, i en la figura de l’heroi eix vertebrador del seu pensament artístic, motor de la història d’aventures i dels seus darrers treballs. Le Bandit au Colt d’or, traduït aquí per El bandido del Colt de oro n’és un exemple.
Comissaris: Olivier Bron & Sonia Déchamps / Escenografia: ÉDITIONS 2024
Camille Jourdy & Lolita Séchan, amagades o no!
Bartok Biloba i Nouk, els personatges de ¡Escondete que voy! ens conviden, en aquesta exposició, a un increïble joc d’amagatall. Premiat el mes de juny de 2021 a la Fira del Llibre de Bolonya, aquest document infantil, obra conjunta de Camille Jourdy (premi a l’autora revelació el 2010 a Angoulême per a Rosalie Blum, i Fauve Jeunesse el 2020 per a Les Vermeilles) i de Lolita Séchan (Finalista del Premi de la BD Fnac per a Les Brumes de Sapa 2017), és homenatjat ara al Festival.
Una exposició immersiva que combinarà dos mons d’artistes ben diferents, i que mostra els secrets del procés de producció, una exposició per a tota la família.
Comissaris: Sonia Déchamps & Stéphane Beaujean / Escenografia: Thomas Gabison
Building Chris Ware
Guardonat pels seus companys de professió amb el premi Grand Prix 2021, el nord-americà Chris Ware (Omaha, 1967) és un dels històrics de la professió i autor d’una inventiva excepcional, explorador metòdic de moltes de les potencialitats del mitjà durant gairebé trenta anys.
En la dècada dels anys 90 Chris Ware va començar a ser conegut per desenvolupar personatges com Quimby the Mouse, Potato Guy, Sparky i, sobretot, Jimmy Corrigan.
Serà amb aquest darrer, Jimmy Corrigan: the smartest kid on earth (Delcourt, 2002) que sortirà de l’anonimat. Aquest llibre de 380 pàgines va ser aclamat per la crítica, tant als Estats Units com a nivell internacional (l’any 2003, la seva traducció al francès va guanyar el Fauve du Meilleur Album d’Angoulême i el Prix de la critique). Posteriorment, la seva obra/capsa Building stories (Delcourt, 2014), que conté catorze objectes impresos de diferents mides que el lector pot llegir en qualsevol ordre, i el magistral Rusty Brown (Delcourt, 2020) confirmen la inventiva de Chris Ware.
Avui dia les creacions d’aquest autor han sortit dels mitjans impresos per arribar als circuits de l’art, sent exposades en diversos museus, com el Whitney Museum of American Art de Nova York o el Museum of Contemporary Art de Chicago
Comissaris: Benoît Peeters, Julien Misserey & Sonia Déchamps / Escenografia: Atelier Maciej Fiszer
René Goscinny guionista, quina professió!
Per primera vegada, René Goscinny (1926-1977) és homenatjat directament en una exposició dedicada íntegrament al seu treball com a guionista i no només a través de mostres dedicades exclusivament als seus personatges: Astèrix, Lucky Luke, Iznogoud, Le Petit Nicolas…
Aquesta excepcional retrospectiva revela el caràcter poligràfic de la seva obra i els aspectes entre bastidors de les seves col·laboracions amb els grans noms del 9è art.
Presencialment es podran contemplar dues dècades d’escriptura frenètica, des de les seves aventures americanes fins a les seves estretes col·laboracions amb Albert Uderzo, Morris o Gotlib.
Comissaris : Romain Brethes & Jean-Pierre Mercier / Escenografia : Studio Golem
Loo Hui Phang, escriure és una professió
A través d’una exposició temàtica, l’autora polifacètica Loo Hui Phang ens convida a entendre la naturalesa de la professió de guionista. La guanyadora del Premi Goscinny 2021 per Black-out (Futuropolis, 2020), obre el diàleg sobre el seu procés creatiu, les metodologies de guió i un tema d’actualitat: la precarietat d’aquesta professió i els canvis necessaris.
Comissari: Loo Hui Phang
Shigeru Mizuki , contes d’una vida fantàstica
Amb motiu dels 100 anys del seu aniversari, el Festival d’Angoulême acull una gran retrospectiva sobre l’obra de Shigeru Mizuki. Amb més de 200 documents i objectes originals, l’exposició il·lustra l’obra d’un artista sorprenent conegut per ser el creador d’històries de guerra i mangas de terror.
En aquest sentit Mizuki és considerat el gran mestre del gènere yōkai.
La seva àmplia trajectòria ha acompanyat totes les transformacions de la indústria del manga. Va morir l’any 2015, a 93 anys, deixant enrere una obra polièdrica i increïblement coherent, on història i fantasia s’entrellacen.
Comissaris: Léopold Dahan & Xavier Guilbert / Escenografia: Roman Gigou & Manon Ravel
Tatsuki Fujimoto, heroi del caos
Tatsuki Fujimoto és una de les noves estrelles emergents del manga, s’ha fet un nom amb dues sèries innovadores: Fire Punch i Chainsaw Man, publicades aquí per Norma Editorial. Una autèntica immersió en el cosmos creatiu d’un autor amb una línia ben aclaparadora.
D’una banda, Fire Punch és un manga shōnen en què alguns dels últims supervivents de l’espècie humana han desenvolupat habilitats sobrenaturals per passar una nova edat de gel, d’altra Chainsaw Man (premiat recentment amb el premi Harvey al millor manga), presenta un improbable mig humà mig dimoni.
Comissari: Frederico Anzalone
Masaaki Yuasa & Taiyō Matsumoto, l’art de l’Inu-oh
Després de dos llargmetratges estrenats als cinemes el 2017 i el 2021 (Lou and the Mermaid Island i Ride Your Wave), el director d’anime i cinema, guionista i animador japonès Masaaki Yuasa torna amb INU-OH, una adaptació animada de la novel·la homònima d’Hideo Furukawa, figura protagonista de la literatura japonesa contemporània que alguns consideren el fill espiritual d’Haruki Murakami.
D’altra banda, el dissenyador dels personatges és Taiyo Matsumoto, mangaka que ha destacat pel seu estil poc convencional al Japó, uneix tradició pictòrica nipona amb estètica de còmic d’autor occidental. Pels crítics, es tracta d’un dels autors més innovadors i impactants de la seva generació.
Comissari: Laurent Duroche
AUTORS DELS CARTELLS D’AQUESTA EDICIÓ
Un any més, amb la voluntat d’oferir varietat, tres artistes han dissenyat els cartells de la 49a edició de l’esdeveniment
Chris Ware de qui ja fem referència en l’apartat d’exposicions del Festival.
D’altra banda, l’autora francesa Fanny Michaëlis, guionista, il·lustradora i també músic. En el cartell desplega una estètica característica fonent realitat i onírica, amb colors potents i densos semblants als utilitzats a Epiphania (2019) de Ludovic Debeurme on col·labora com a colorista.
El tercer i darrer cartell és obra de Jun Mayuzuki, autora que es va revelar plenament a través de la comèdia iniciàtica After the rain publicada aquí amb el títol Amor es cuando cesa la lluvia, publicada per Tomodomo, entre 2014 i 2018.
DESTAQUEM
ALGUNES DE LES OBRES NOMINADES AQUESTA 49ENA EDICIÓ 2022
És la història de l’amistat de tres joves a la deriva. Junts fumen, s’avorreixen i passen l’estona. Quan Zuzu, l’alter ego de l’autora, coneix en Rocco, és amor a primera vista. Però ella es veu massa grassa i massa lletja, l’anorèxia i la no acceptació del propi cos l’angoixen. Els tres amics emprendran un viatge a un poble de Trento amb l’objectiu de participar en la competició tradicional del formatge rodant. Una obra supervisada i aplaudida per Gipi.
Guió: Juan Díaz Canales / Dibuix i color: Juanjo Guarnido
Després de 8 anys en els quals els autors han aprofitat per treballar en altres projectes tornen amb una nova aventura del detectiu més carismàtic del món animal.
En aquesta nova entrega trobem una nova trama més ambiciosa que les anteriors dividida en dues entregues. El temps no ha perjudicat la qualitat de la sèrie i la decisió d’allargar la trama de la història beneficia el desenvolupament ja que permet presentar nous temes i aprofundir en els personatges.
Un gran retorn del gènere negre amb un cliffhanger final que ens deixarà amb ganes de llegir més.
Traducció de l’hebreu de Ayeleth Nirpaz.
Rutu Modan, autora de Tel-Aviv, guanyadora dels premis Eisner i Angoulême, entre d’altres, torna després d’una absència de set anys amb una narració “política-burlesca” basada en una història real. Arqueòlegs israelians que busquen l’Arca de l’Aliança i contrabandistes palestins es troben en un túnel que separa Israel de Cisjordània.
Selecció Patrimoni
premi a una obra històrica, referent per a altres professionals
A finals dels anys 90, després d’haver dibuixat les aventures d’un ocell alcohòlic, Drinky Crow, el nord-americà Tony Millionaire va començar les d’un mico de drap anomenat Uncle Gabby, acompanyat del Sr. Raven, un peluix que viu en una casa victoriana. L’edició completa i definitiva d’aquesta obre de culte consta de 400 pàgines.
Tony Millionaire va néixer a Boston el 1956, al si d’una família d’artistes. Actualment és propietari de diversos premis Eisner i Harvey, dos dels més importants guardons de la indústria del còmic.
Stuck Rubber Baby és una novel·la gràfica de finals dels 90 del dibuixant nord-americà Howard Cruse. Aquesta obra debut va ser creada després d’una carrera de dècades com a dibuixant underground. Tracta l’homosexualitat i el racisme als anys 60 al sud dels Estats Units, en ple Moviment pels Drets Civils. Tot i que el llibre no és autobiogràfic, es basa en l’experiència de Cruse de créixer al sud durant aquest període.
Entre els nombrosos guardons i nominacions que ha guanyat aquesta obra, destaquen els premis Eisner i Harvey a la millor novel·la gràfica, el de la crítica del festival d’Angoulême i el de millor novel·la gràfica als premis Comic Art del Regne Unit.
Novetats adreçades a infants
de 8 a 12 anys
Còmic infantil que tracta la diferència com un valor afegit, com una capacitat d’adaptació que ens converteix en millors éssers.
Oso, és un gos pigall que perd la vista progressivament i per aquest fet ja no es veu capacitat per continuar el compromís que va adquirir el dia que va anar a viure amb en Patrick, el seu amo i amic. Buscant una solució al seu problema, Oso s’enfonsa en un bosc ple de perills i d’amics disposats a ensenyar-li una gran lliçó de vida.
Còmic exquisit inspirat en experiències reals, amb un dibuix de traç amable i net, amb un joc de llums i ombres i composicions de pàgina que s’allunyen del convencionalisme en el còmic infantil.
Novetats adreçades a infants
12 a 16 anys
Yatora Yaguchi troba la seva vocació després de pintar el seu paisatge favorit. Sense experiència ni coneixements bàsics inicia una carrera contrarellotge per aprendre i desenvolupar el seu talent amb els pinzells i així poder ingressar a l’exigent universitat d’art de Tòquio. Una història de descobriment a través de l’art que ens mostra que no tot és talent, sinó també esforç i superació.
Còmic catalogat per a públic juvenil, però en realitat és una obra intergeneracional que desmunta prejudicis i s’endinsa en el complex món de l’amistat i les relacions humanes.
La protagonista és una nena que viu amb la mare i el seu gos i que comença una relació d’amistat amb una dona molt misteriosa que, segons diuen al poble, és una bruixa i té aterrades totes les criatures.
La història té elements de fantasia i realisme màgic, on no hi falten els apunts romàntics, els secrets de família i el sentit de l’humor. Totalment recomanable per a tots els públics.
Sourya Sihachakr ens presenta el seu primer còmic escrit i dibuixat tot per ell. Amant del manga i del jocs de rol, narra l’aventura d’un grup que haurà d’afrontar situacions increïbles i a criatures fantàstiques i que al mateix temps descobreixen el passat i el destí de la que podria ser l’última invocadora.
Per als amants dels jocs de rol que trobaran referències en el llenguatge utilitzat pels personatges però que no interfereixen si no ets jugador d’aquest gènere. Té un ritme de lectura fluid i una història que de seguida t’atrapa.
OBRES GUANYADORES 2021
DESTAQUEM
OBRES GUANYADORES DE L’EDICIÓ 2021
Premi millor còmic (Selecció Oficial)
Aquesta és la història de la relació entre en Charlie i el seu pare, cec a causa d’un accident de caça quan era jove que amaga un secret obscur. Però també és la història d’una relació homosexual reprimida, d’una amistat entre dues persones en un entorn gens favorable i dominat per la violència, i de com a través de la literatura podem aconseguir perdonar i perdonar-nos a nosaltres mateixos.
Premi millor sèrie (Selecció Oficial)
En Paul està de mal humor. La seva dona l’ha deixat, la seva mare està greument malalta, gairebé no veu la seva filla, i la cinquantena l’ha atrapat… una saga diària, escrita i dibuixada per un autor quebequès, que ha desenvolupat gairebé en exclusivitat aquest sèrie personal amb tints autobiogràfics titulada Paul. Encara que aquest títol és inèdit a casa nostra podem gaudir d’altres com Paul va a trabajar este verano, Paul en el campo, Paul se muda, Paul va de pesca, Paul en Quebec, Paul en los scouts i Paul en el norte.
Premi obres adreçades a infants de 8 a 12 anys
Una serp que busca amics, un ós que ha d’hivernar amb la seva mare a dins d’una cova, un ocellet que busca la seva família que ha migrat buscant el bon temps. Aquests són els protagonistes d’aquesta història que gira al voltant de l’amistat i de les ganes de compartir estones.
Primer còmic adreçat als més petits, de lectura fàcil i dibuix simple, compost per 4 capítols, que es poden llegir a estones o d’una sola tirada i que inclou un joc de buscar i trobar.
Astronave l’ha publicat en tapa dura i amb mida reduïda per adaptar- se a les mans dels més menuts.
Premi obres adreçades a joves de 12 a 16 anys
A simple vista sembla un còmic més de fantasia i d’aventures en el qual el protagonista, un noi de 13 anys, li van passant coses, en diversos escenaris, però on la gran novetat és que el seu autor Skottie Young connecta amb el lector a través de la descripció tan acurada i real que fa dels sentiments de culpa i de l’odi, de com els canalitzen els seus protagonistes i de les alternatives que hi ha de sortir d’aquesta espiral tan perillosa. A més s’afegeix el dibuix del veneçolà Jorge Corona, realista i ple de detalls que convida a successives lectures sense perdre la capacitat de sorpresa. Tots aquests factors el fan un còmic entretingut i brillant, amb nominació Eisner a millor sèrie adolescent estatunidenca.
Premi decidit per escoles i instituts
A la Itàlia renaixentista, una noia es posa una “pell d’home” que li permet entrar a la societat masculina i conèixer millor el seu futur marit. Una faula que qüestiona diversos temes amb ressonància contemporània, com són el gènere, el domini de l’home sobre la dona i el pes de la moral en la sexualitat femenina
Premi del públic de la Televisió Francesa
Història basada en els diaris d’Anaïs Nin, en un període concret de la vida d’aquesta autora, incompresa i massa avançada al temps que li va tocar viure.
L’escriptora, nascuda l’any 1903, escrivia en els seus diaris tots aquells sentiments més íntims que no podia expressar públicament. En ells, Nin es mostrava tal com era en l’amor i la sexualitat, i en revelar la seva pròpia identitat, se sentia totalment alliberada i capaç de seguir portant una vida paral·lela com a esposa i mestressa de casa en aquella societat oprimida.
L’Obra fou la presentació pública de la nova editorial catalana Garbuix Books, centrada en còmics de no ficció.
CRIDA A LA COMPETICIÓ AUTORS NOVELLS
D’altra banda el festival creu important estimular el teixit creatiu amb l’objectiu d’aconseguir autors del còmic pel futur. I convoca els següents premis:
#FIBD CHALLENGE 2022
Crida a la competició a autors a partir de 18 anys que treballen amb creacions digitals i que majoritàriament es mostren a xarxes, Instagram, etc.
THE YOUNG TALENT 2022 COMPETITION
Crida a la competició de creadors d’obres a partir de 17 anys que no hagin publicat mai
CONCURS ESCOLAR DE CÒMICS
Concurs Escolar de Còmics 2021-2022. Aquesta és una competició entre estudiants des de parvulari fins a finalitzar la secundària. Fins el 3 de març han pogut presentar les seves propostes.
Alguns dels autors professionals d’aquesta 49a edició van participar en aquest concurs quan eren nens o adolescents: Catherine Meurisse, Jérémie Moreau, Cécile Bidault o Benoît Ers.
1 Comment
Aquesta convocatoria de la nova Edició del Concurs del Còmic a Angoulême m’ha recordat com un Còmic em va obrir els ulls al món durant la meva infantesa. El descobriment de les aventures de Tintin d’Hergé va ser meravellós i en vaig fer la col·lecció. El seu plantejament realista i gairebé cinematogràfic de l’acció captava tota la meva atenció i em feia viure intensament tots els relats, al temps que m’obria al coneixement d’altres cultures i llocs del planeta.
Fantàstic.