Gallego Ayala, Juana. Eva devuelve la costilla : el nuevo estado de conciencia de las mujeres.
Barcelona : Icaria, 2010

El llibre Eva devuelve la costilla: el nuevo estado de conciencia de las mujeres de Juana Gallego és un recull de reflexions de l’autora sobre la igualtat de la dona. El títol il·lustra clarament el tipus de contingut que ens trobarem. I és, precisament amb l’aclariment del títol, amb el que finalitza el llibre.

Fa un repàs d’una manera fàcil, irònica i amena de la igualtat en els diferents aspectes de la vida (des de temes com l’amor fins a d’altres com la política). L’autora també parla d’un nou estat de consciència de les dones. I és que, tot i que la dona encara avui es troba en situació de desigualtat, ja no es veu com el segon sexe. El feminisme ha aconseguit que moltes de les seves propostes, abans minoritàries, siguin actualment acceptades per la pràctica totalitat de les dones, feministes o no. S’ha generalitzat un canvi de mentalitat.

Tot i això, cal continuar el camí cap a la igualtat. Per aquesta raó, a més del tradicional esforç de les dones, es necessiten canvis estructurals socials.

A les Biblioteques de Barcelona i, especialment, a la Biblioteca Francesca Bonnemaison trobaràs molts llibres sobre aquesta temàtica. Pots consultar al catàleg, temes com: dones-igualtat d’oportunitats, igualtat entre els sexes i igualtat retributiva així com feminisme.

6 Comments

  1. Tot just conec i entro al vostre bloc, sembla força interessant.
    Pel que fa a aquesta novel·la (o més aviat és un assaig?), que no coneixia estaria bé que s’en disposéssin de més exemplars a les nostres biblioteques perquè arribés al màxim de públic. La cultura i l’educació és l’única via de canvi a la nostra societat. Ho veig cada dia a les aules amb els/les meus/ves alumnes. Les noies tenen una altra consciència, és cert, però també és veritat que continuen reproduint els models tradicionals. Com resoldre aquest decalaix?
    Gràcies,
    Begoña

    • Hola Begoña, no és una novel·la. Per cert, estic d’acord amb tu. Vull aprofitar per utilitzar la coneguda frase de Simone de Beauvoir a Segon sexe: “No es neix dona, s’arriba a ser-ho”

  2. Molt interessant aquest llibre … La societat ha anat canviat molts patrons de conducta i avui en dia ha canviat de manera molt substanciosa el què s’espera del món femení i del món masculí. Per sort aquest canvi s’està produint … encara que hi ha moltes cultures on les dones malauradament encara no tenen ni veu ni vot i pateixen unes condicions prou lamentables…
    Un bon llibre per reflexionar al voltant d’aquesta temàtica

  3. Hola Rous, en relació al teu comentari, a algunes Biblioteques de Barcelona tindran lloc unes conferències durant el mes de març sota el cicle,
    Ser dona al sud, on diferents entitats explicaran la situació de la dona a altres països.

  4. Té molt bona pinta el llibre! I el títol, impactant! No l’he llegit encara, però he sentit a dir que és de fàcil i amena lectura, amèn de bones crítiques sobre el seu contingut. Un altre punt a favor és que l’autora és especialista en comunicació i gènere.
    Per cert, també està disponible al Centre de Documentació de l’Institut Català de les Dones.
    Salutacions!

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.