Ja tenim guanyadors dels Premis Atrapallibres i Protagonista Jove

Premi Atrapallibres 2015-2016

Premi Atrapallibres 2015-2016
 
Hem entrat en època d’eleccions, però milers d’infants i joves que durant quasi tot un any han estat membres del jurat dels premis literaris Atrapallibres i Protagonista Jove, mitjançant les seves votacions han seleccionat els llibres favorits de les diferents categories dels premis. L’entrega dels Premis va estar els dies 7 i 9 de juny a la Biblioteca Jaume Fuster.
 
Per al Premi Atrapallibres de la categoria de 9 anys, els infants han escollit….
 

Amics monstruosos - Anna Manso
Manso, Anna
Amics monstruosos
Barcelona : Animallibres, 2014

La protagonista de la història és la Sandra, una nena tímida i poruga que té uns pares molt joves i inexperts. A més a més, a la Sandra li costa fer amics i no li agrada l’escola on va; però, tot canvia quan una nit se li apareixen uns amics força peculiars que l’ajudaran a resoldre les seves inquietuds.

Probablement ja coneixereu l’Anna Manso com a escriptora de diversos llibres infantils i guionista del programa MIC del Canal Super 3.

 
Per al Premi Atrapallibres de la categoria de 10 anys, els infants han votat…

 

Jo que vaig dormir amb lleons - Laia Longan
Longan, Laia
Jo que vaig dormir amb lleons
Barcelona : Animallibres, 2014

El protagonista és el Tom, orfe de mare, que viu en un orfenat. Allí somia poder retrobar  el seu pare. A en Tom sempre l’han fascinat molt els animals, però, la vida del Tom canvia quan un circ arriba al poble i coneix la Lara, la trapezista del circ, que tampoc coneix els seus pares. Llavors, en Tom fuig de l’orfenat i decideix anar-se’n amb el circ, on en coneixerà als diferents integrants i en cuidarà els animals.

La Laia Longan ja va optar al Premi Atrapallibres amb el llibre En Lluc i en fred DeSucre a l’illa invisible.

 
Per al Premi Atrapallibres de la categoria de 11-12 anys, els infants han escollit…
 

El signe prohibit - Rodrigo Muñoz Avia
Muñoz Avia, Rodrigo
El signe prohibit
Barcelona : Edebé, 2015

En Jordi és un noi molt trempat i li agrada molt llegir. La seva millor amiga és l’Aleksandra, una noia russa i òrfena que viu en un pis tutelat. Un dia, de sobte, l’Aleksandra desapareix. En Jordi investiga la misteriosa desaparició. A més a més, decideix que mentre la seva amiga estigui desapareguda no dirà cap paraula que contingui la lletra A. Sort que l’Aleksandra ha deixat pistes.

El Rodrigo Muñoz Avia ha guanyat diversos premis, per exemple el Premi Edebé per El meu germà el geni, pel qual també va guanyar el Premi Atrapallibres de l’edició de 2010.

 

Autors
Anna Manso, Laia Longan i Rodrigo Muñoz Avia

 
Per al Premi Protagonista Jove de la categoria de 13-14 anys, els joves han triat…
 

L'home dels records - Lois Lowry
Lowry, Lois
L’home dels records
Barcelona : Cruïlla, 2014

En Jonas, un noi de 12 anys, viu en una societat futurista que ha eliminat el dolor. Per poder ser una societat més monòtona i igualitària. En Jonas ha estat seleccionat per ser l’home dels records, és a dir, la persona que s’encarrega d’emmagatzemar tots els records previs a la monotonia. Aquest càrrec és necessari, ja que els caps de la societat poden necessitar l’experiència per poder prendre decisions encertades. En conèixer l’antic home dels records, en Jonas descobreix que  l’antiga societat tenia una vida més superficial.

La Lois Lowry és una escriptora molt premiada als estats Units, de la novel·la L’home dels records s’ha filmat una pel·lícula que encara no ha estat estrenada a les pantalles catalanes.

 
Per últim, per al Premi Protagonista Jove de la categoria de 15-16 anys, els joves han escollit…
 

Un fill -Alejandro Palomas
Palomas, Alejandro
Un fill
Barcelona : Bridge, 2015

En Guillem és un nen introvertit; però, tot i això té una amiga. Ara bé, les coses a casa són diferents, el seu pare té una crisi i la seva mare ha anat a treballar a l’estranger. Tot canvia quan la mestra del Guillem detecta algun problema i envia el nen al psicòleg del centre amb qui s’anirà descobrint un petit misteri.

L’Alejandro Palomas ha escrit diversos llibres. El llibre Un fill va guanyar el Premi Joaquim Ruyra de novel·la juvenil de l’any  2014.

 
Enhorabona a tots els guanyadors!!!

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.