Muerte entre las flores - Joel Coen

Muerte entre las flores - Joel CoenCoen, Joel – Coen, Ethan. Muerte entre las flores. Madrid : Twuentieth Century Fox, 2003.

Ambientada als EE.UU dels gàngsters i del crim organitzat, Muerte entre las flores ha esdevingut un magnífic exponent del gènere negre cinematogràfic i una de les pel·lícules més representatives de la filmografia dels germans Coen, Joel (Minessota, 1954) i Ethan (Minessota, 1957), alhora guionistes, directors i productors.

Sota la influència de les novel·les Collita roja i La clau de vidre de Dashiell Hammett, escriptor admirat pels Coen, a Muerte entre las flores trobareu tots els motius propis del millor cinema negre i d’intriga com són l’acció en un espai indeterminat, els personatges arquetípics identificats amb el tot poderós gàngster, amb l’antiheroi i els ajudants superbs, sense oblidar-nos de la femme fatale, i les pallisses a cor obert. Però també trobareu d’altes més simbòlics com els barrets enlairats, les llargues i fosques gavardines, les apostes il·legals, les nits acompanyades de whisky, fum…

Germans Coen
Joel i Ethan Coen

Tanmateix a Muerte entre las flores, a banda de les característiques del cinema negre, els Coen ens mostren diverses constants comunes a les seves pel·lícules, ja sigui la necessitat de mostrar la part cruel de la societat o les misèries humanes, servint-se per moments de l’humor negre i la sàtira, creant així escenes que voregen l’absurd, on tant la música com els primers plans en silenci guanyen rellevància.

Amb aquestes premisses, a Muerte entre las flores veureu com en Leo, un benèvol gàngster irlandès que té controlada tota una ciutat nord-americana amb el suport d’en Tom, la seva ma dreta i assessor, lluiten per no caure sota el domini d’un ambiciós i sense escrúpols mafiós italià, en Johnny Casper. Molt intel·ligentment en Tom intentarà canviar tot per a que al final res canviï, però es veu immers en un conflicte amb el seu cap Leo per l’amor de la mateixa dona. I hasta aquí puedo leer

 

Guia de lectura BCNegra12. Biblioteques de Barcelona:

 

2 Comments

  1. Un dialeg de la peli (que és d’aquest maleït mon, no de “l’autre”, per cert, mariner):
    —Una vez tuve un sueño. Caminaba por el bosque, no sé porqué, se levantó viento y mi sombrero voló.
    —Y lo perseguiste ¿no?, corrías y corrías y finalmente lo alcanzabas. Lo recogiste, pero ya no era un sombrero se había convertido en otra cosa, en algo maravilloso.
    —No, seguía siendo un sombrero y no lo perseguí. No hay nada más ridículo que un hombre corriendo tras su sombrero.

    Una altra:
    Leo: ¿Tommy, conoces a O’Doole y al alcalde?
    Tommy: Conozco al alcalde, voté por él seis veces el pasado Mayo.
    Alcalde: Te aseguro que no tienes el récord.

    L’última:
    Es que da la impresión de que un hombre de negocios ya no puede contar con obtener ganancias de un tongo y si ya no te puedes fiar de eso, ¿de
    qué te puedes fiar? (Johnny Caspar)

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.