Docter, Pete
Del revés (Inside out)
[S.l.]: Disney Pixar, 2015
La vida de la Riley, una nena d’onze anys, es veu trastocada quan, d’un dia per l’altra, s’ha de traslladar a viure a San Francisco i deixar casa seva, el seu barri, la seva escola i els seus amics. La Riley haurà d’adaptar-se a un nou entorn i això li sacsejarà totes les seves emocions.
Explicada així no sembla que sigui una història gaire atractiva però si diem que l’acció se situa dins el cap de la Riley on les seves emocions s’encarreguen de guiar-la i mantenir vius els seus records, la cosa es posa una mica més interessant.
Pensàvem que Pixar no es podia superar després d’Obres Mestres com Toy Story o Up però ho ha tornat a fer i amb Del revés no només ens ofereix un festival de tècniques d’animació sinó que, partint d’una idea bastant original, ens regala una pel·lícula intel·ligent, divertida i molt dinàmica.
El film aconsegueix que l’espectador s’adoni del valor de les emocions i ho fa amb molta tendresa i sense deixar de banda l’humor, fins i tot en les pitjors situacions.
La Joia, la Tristesa, la Por, l’Ira i el Fàstic uniran les seves forces per tal que la Riley deixi d’enyorar la seva anterior vida i aconsegueixi gaudir de la seva nova realitat i, a poc a poc, la Riley començarà una nova etapa en la seva vida. Però això ja serà una altra història que de ben segur no trigarem a esbrinar.
El tràiler és prou bo per a fer-nos venir ganes de veure-la i no patiu a la pel·lícula hi ha més acudits dels que surten al tràiler.
No us perdeu el divertit curt amb la primera cita de la Riley.
https://www.youtube.com/watch?v=AXd-4XxdqJ4
Ja fa uns quants anys que Pixar fa màgia amb les seves pel·lícules. Màgia de manera literal per que aconsegueix que els adults ens tornem nens i que els nens descobreixin coses pròpies del món dels adults. Inside Out, és una nova mostra de com un film de dibuixos animats pot agradar tant a petits com a grans i ens ajuda a entendre una miqueta millor les nostres emocions.
Amb moltes ganes de veure-la Meggie! Aquest primer cap de setmana de febrer, la Filmoteca la recupera i la projecta dins el cicle dels millors films de l’any:
http://www.filmoteca.cat/web/programacio/cicles/els-millors-films-de-lany/inside-out-amb-presentacio-a-carrec-de-llorenc-esteve
Entrada reduïda per adults (3€) amb el Carnet de la Xarxa de Biblioteques i la sessió infantil de diumenge, si no he llegit malament, els nens 2€.
http://www.filmoteca.cat/web/la-filmoteca/equipaments/filmoteca-de-catalunya/informacio-practica
Bon dia,
es la primera vegada que entro al blog de biblioteques de Barcelona i estic molt contenta, es molt interesant
Gràcies per aquest servei
Me estrené en Bibarnabloc va para dos años. Ya he concursado dos veces, este mes será la tercera. Soy lector empedernido, alternando varios libros al tiempo, propios, de la Red de Bibliotecas de Cataluña y, actualmente de eBiblio. Me siento feliz con mi vocación lectora.
És una pel·li original i técnicament excel·lent. La trobo en alguns moments més adient pels adults que pels nens però sempre interessant.
La veritat es que m’esperava més després de tanta expectació. Està bé però no deixa de ser una pel·lícula més d’animació adreçada als peques. Això sí, a la meva nena li va encantar!