Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil. 5 àlbums il·lustrats amb final inesperat

En aquest article trobareu 5 àlbums il·lustrats on les aparences enganyen, atents que potser penseu que la història va per una banda i pam!! Sorpresa.

ESCOFFIER, Michael. La veueta. Madrid: Kókinos, 2012

Sabeu quan feu una malifeta i una veu interior us atabala perquè esmeneu la vostra acció? Això li passa al camaleó protagonista d’aquesta història, quan fa servir una peça de roba que no és seva per netejar-se el cul després de fer caca.
Però ni la seva veu interior serà interior, ni la peça de roba el que ell es pensa, ni tot plegat el que el lector imagina.
Un llibre molt divertit del mateix autor d’El conte de la formigueta que volia moure les muntanyes.

 

 

GONZÁLEZ, Alex; CORMAND, Bernat, il. El nen perfecte. Barcelona: SD, 2013
GONZÁLEZ, Alex; CORMAND, Bernat, il. El niño perfecto. Barcelona: SD, 2012

Què vol dir perfecció? És el concepte el mateix per tothom? Què vol dir ser un infant perfecte? Aquell qui es comporta segons els cànons? Qui se surt de la norma? Qui no es rebel·la?
Aquest petit gran llibre escrit per l’Àlex González i delicadament il·lustrat pel Bernat Cormand, reflexiona sobre el que es podria considerar un infant perfecte. Però sovint, el que es veu no és el que realment és, sempre poden haver-hi secrets o vida més enllà de l’aparença.
Un àlbum de petit format, però amb un final imponent.

 

GONZÁLEZ, Santiago. Cosa de bichos. Sevilla: Tres Tigres Tristes, 2022

Checo col·lecciona bitxos, els rescata quan estan ferits i els cuida fins que es posen bé o fins que moren, aquesta afició li ha portat alguna que altra picadura. Però des de fa un temps un bitxo l’empaita i no sap com treure-s’ho de sobre, se sent estrany, es distreu amb facilitat i fins i tot la seva família li pregunta quin bitxo li ha picat.
Santiago González ens regala un encantador àlbum que evoluciona amb el ritme perfecte, oferint-nos les pistes i els detalls més adients per concloure que hi ha bitxos que ens piquen l’ànima.

 

 

LERAY, Marjolaine. Una caputxeta vermella. Barcelona: EntreDos, 2021
LERAY, Marjolaine. Una caperucita roja. Barcelona: Océano, 2009

El més conegut dels contes populars s’ha explicat de mil maneres diferents, la de Marjolaine Leray és divertida i impactant, al final guanya la Caputxeta, com a la versió més tradicional, fent servir el seu enginy que agafa per sorpresa a un llop massa confiat.
Una caperucita roja no deixa indiferent a quasi ningú i és una de les versions amb més èxit a les biblioteques.

WILLIS, Jeanne. La promesa del capgròs. Blanes: EntreDos, 2022
WILLIS, Jeanne. La promesa del renacuajo. Blanes: Serres / RBA, 2007

Poden un capgròs i un cuc enamorar-se?
Una proposta molt original, divertida, didàctica i amb final més impactant que inesperat sobre com poden evolucionar les relacions personals de manera involuntària, de com hi ha fets irremeiables malgrat que intentem que no es produeixin, de com la vida ens porta per un camí empès per les circumstàncies i de com és quasi impossible dominar el destí.

Coneixíeu cap d’aquests contes? Coneixeu cap altre amb final inesperat?

4 Comments

    • T’animo a que comencis pels d’aquest article, igual després ja no pots parar. Gràcies per comentar.

  1. M’agradaria recomanar un llibre amb final inesperat o amb sorpresa per a nens ben petits. Que ve el llop! d’Emile Jadoul i de l’editorial Baula (català) o Edelvives (castellà). Ideal per als qui tenen por del llop que sempre apareix com el dolent del conte.

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.