Muñiz Gónzalez, Luis. Guía práctica para mejorar un Plan de Negocio: cómo diseñarlo, implantarlo y evaluarlo. Barcelona: Profit, 2010

Vols iniciar un negoci, en tens un en marxa?. Si vols anar sobre segur un reconegut assessor pot orientar-te en molts aspectes. Luis Muñiz, consultor d’empreses i autor dels llibres dels quals us parlem, farà una conferència tot focalitzant sobre plans de negoci a la Biblioteca Joan Miró el dia 19 de maig a les 19 h.  Esteu convidats. Aquest primer llibre que us mostrem analitza les diferents parts d’un pla de negoci. Tot seguit us indicarem dos més relatius a aquest món tan necessari com fascinant per a portar a terme una empresa i que actualment fins i tot es requerit per institucions bancàries per l’obtenció de finançament.

Un pla de negocis és un disseny de les activitats de l’empresa per al seu funcionament, verifica la viabilitat comercial, tècnica, econòmica i financera del projecte empresarial. L’esquema del pla de negocis és el següent:

Cal tenir clar quina és la missió i la visió del projecte empresarial. La missió és el propòsit principal o idea de negoci, el perquè existirà. La visió és una declaració de cap a on es dirigeix l’empresa en els futurs anys. El segon pas és l’anàlisi DAFO que és recull de punts que afecten a l’empresa. Pel que fa a l’àmbit exterior cal definir acuradament quines són les oportunitats de negoci i quines les amenaces. Pel que fa a l’àmbit interior cal concretar els punts forts que té i els punts febles. Tot això és un panorama inicial d’on estem i és important per a convencer a socis i inversors del projecte.

En segon terme, hem de dissenyar el pla de marketing. Significa analitzar el mercat i la competència, escollir el mercat objectiu i determinar l’estratègia del mercat. El primer punt concreta nivells de facturació esperats i fa un estudi acurat de la competència en diferents aspectes. L’autor descriu un model de Porter per a examinar l’entorn competitiu. El segon punt parla del tipus de client i segmentació de mercats. El tercer punt ja concreta producte i preus.

Luis Muñiz Gónzalez / Linkedin
En tercer terme cal presentar l’organigrama organitzatiu i desenvolupament de tasques, així com fases de la posada en marxa del pla de negocis.

El cinquè punt ve definit per la identificació de riscos en tant que cal evitar-los o minimitzar-los.

El sisè punt és obviament l’ànàlisi econòmica i financera.  Ací tractarem la temàtica del segon llibre:

Muñiz González, Luis. Planes de negocio y estudios de viabilidad. Barcelona: Profit, ACCID, 2010

Les dades econòmiques que es presenten en pla de negocis inclou: anàlisi de l’evolució pluriannual del balanç de situació. Anàlisi del compte de resultats (perdues i guanys, despeses i ingressos). Anàlisi d’inversions i la financiació d’aquestes. Anàlisi de liquidesa (pressupost de tresoreria) i de rendibilitat. Inclouria també aspectes com a política de pagaments  i cobraments, rotació de stocks, endeutament i autofinanciació: tots aquests aspectes venen detallats a partir d’indicadors. A efectes que el  lector/a no s’enlluerni amb tecnicismes al moment d’aplicar-ho, l’autor adjunta un CD al llibre per la realització del pla de negoci  i casos pràctics.

I finalment arriben al tercer llibre de propera disponibilitat a biblioteques referit a les taules dinàmiques ja que aquest pla de negocis s’ofereix amb aquesta tècnica molt útil per al control de gestió i de fàcil obtenció a l’Excel 2007 i  2010:

Muñiz González, Luis.  Dominar las tablas dinámicas en Excel 2007-2010 aplicadas a la gestión empresarial.

La página web de l’autor amb exemples de taules dinàmiques la podeu trobar aquí.

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.